Всички в облака до три години

Водещата тенденции в сферата на облачните услуги и CRM e фокусът върху клиента – днес именно той ръководи пазара и иска „всичко да се случва тук и сега”

Водещата тенденция в сферата на облачните услуги и CRM e фокусът върху клиента – днес именно той ръководи пазара и иска „всичко да се случва тук и сега”

Ако след три години някоя компания не е в облака, тя ще загине. Дотогава всичко ще се пренесе в облака, ще можем да работим мобилно, а данните ще са достъпни от всякакви устройства – телевизори, сет топ бокс, мобилни телефони и т.н.

„Много от нашите клиенти вървят в тази посока. Няма друг път на развитие”, категорични бяха експертите от Некст Консулт – риселър за България на облачните CRM решения на световния лидер Salesforce.com. Двете компании организираха в София форум за еволюцията на CRM (управление на взаимоотношенията с клиенти) в платформа за успех.

Водещата тенденция в сферата на облачните услуги и CRM e фокусът върху клиента – днес именно той ръководи пазара и иска „всичко да се случва тук и сега”. Другата ясна тенденция, която се откроява отчетливо, е навлизането на удобните за носене устройства, т.нар. „wearables”.

„В деня, в който бе представен Apple Watch, от Salesforce.com веднага пуснаха пълна поддръжка за новия продукт. Или с други думи, вече можете да следите всичко от часовника си”, каза Орлин Дочев, управляващ партньор на Некст Консулт.

Иво Дрешков, партньор „Софтуерни решения” в компанията, даде пример как екипите на Salesforce.com работят по проекти, чиито цели са напред в бъдещето. „Работи се по проекта за добавена реалност (Augmented Reality), където с помощта на умните очила Google Glass всеки ще бъде свързан в една паралелна реалност. Така към физическия свят се добавя едно допълнително ниво. Технологията вече я има, само е нужна критичната маса потребители, за да стане тя реалност”, каза Дрешков.

Добавената реалност е наистина „гореща” тема днес, съгласи се Орлин Дочев. „Ето ви пример: отивате в магазина и чрез смартфона си, благодарение на приложението за Augmented Reality, сканирате стоките, за да откриете кои от тях имат намаление. Това намаление е създадено специално и само за вас, като потребители на Salesforce.com, и за никой друг”.

„Да сте свързани с клиентите и да имате персонализирани отношения с тях е тенденция, която придобива все по-голямо значение”, продължи Дочев. „Кока Кола, например, работи по проект, при който масовата продукция се превръща в персонализирана. Така съответният клиент може да получи специално създадена за него напитка директно от автомата”, допълни той.

Не на последно място, продължава да се задълбочава и тенденцията за конвергенция между отделните устройства. Непрекъснато се появяват нови продукти, в които технологиите се смесват, коментираха експертите от Некст Консулт и Salesforce.com.

 

Рада Станева

Рада Станева

Коментари по темата: „Всички в облака до три години”

добавете коментар...

  1. Паисий

    Прорукуване от типа, “до края на века радиото ще изчезне” или “никой няма да ходи на кино, защото си го тегли от интернет”! Видяхме ги колко струват!!!
    Може и на някои доставчици да им се иска всички да са в облака, но винаги ще има хора, достатъчно мнителни, за да си поверяват пазенето на информацията на някой друг!

  2. то

    Поне пишете, че е платена публикация.
    Ако беше журналистическа статия, щяхте да представите и напр.SugarCRM.

  3. Иван

    Ебер е напълно прав – няма нищо новаторско и уникално в облаците освен бизнес схема за таксуване.

    Определено тази технология няма да просъществува дори и едно човешко поколение.
    Има друго бъдеще и това не са облаците.

    Облаците като понятие е създадено от група бизнесмени манекени така наречените ходещи торби с пари. Идеята е открадна и комерсиализира от изследователските GRID мрежи и разпределени изчисления. Cloud е всъщност търговска марка изцяло ориентирана за правене на много пари, а не толкова за полза на хората.

  4. NNN

    Модата се сменя на всеки ~10-20 години, време достатъчно за да остарее едно поколение и да израсне друго на което да се продава обатното на това което се е продавало на предишното поколение.
    След 10 години вероятно ще е много “cool” данните да са “distributed” и “encrypted” овер P2P nodes стига мястото на “дояча” да е гарантирано до настъпването на следващия моден цикъл. Няма лошо, “cool” дето се вика.

  5. Бай Танас на кюшето

    А

  6. Cloud_Advantage

    008 – Винаги е възможно да се случи бъг – нима в офиса, или с личната ти флашка имаш 100% сигурност? Подобни фатални сривове в клауда са много рядко явление и освен това данните са резервирани и могат да се дръпнат от друг сървър. Примера с КТБ е неуместен – няма нищо общо между една клауд услуга и фалитът на една банка. Що се отнася до кражбата на данни – много е по-вероятно ваш служител, или вие – ако сте служител, да изнесе конфиденциална информация за бизнеса навън, отколкото тя да бъде открадната от облачния доставчик.

  7. 008

    Недостатъците винаги са много повече от предимствата.Малко ли примери видяхте какво се случва,ако предоставите на трета стран да съхранява нещо ваше и много ценно? Колко още доказателства трябва да получите,че колкото повече се доверявате на измислените уж модерни технологии,толкова по-зависими и уязвими ставате????
    Примера с КТБ малък ли е?Давате си парите и в един момент- бум!Банката затваря и нямате достъп до тях.След месеци получавате само една сума, а с останалите пари се сбогувате. Защо?Защото сте повярвали на глупостите,че парите са на сигурно място в банките.
    Същата е историята с облачните простотии.Какво се случва,ако стане тотален бъг или срив на системата?Или пробив,подобно на крабжата на финансови данни на стотици хиляди потребители на playstation? Или изтеклите голи снимки на звезди,понеже и те си качвали личните неща на доверие в облака…овцете му с овце…
    Невъзможно? Във времето,когато всяка техника се създава само с цел да се скапе,за да може да купиш следващия модел? Помислете пак.
    Отивате на бизнес среща на другия край на земята,ноооо…поради срива няма как да покажете на хората там и 1 страница с информация.И сделката се проваля. Понеже сте бил мноо хитър да качите всичко в облака ,вместо да бъдете старомоден и да си носите диск или флашка…! Т.е. сте се доверили на трета страна без гаранции! Мислите ли,че съдържателите на ‘облака’ ще ви върнат разходите за пътуването и изпуснатите печалби от потенциалната сделка? на вас и милионите други,които ще подадат оплаквания след срива? Няма проблем,надявайте се.

  8. Cloud_Advantage

    Клауда, колкото и да недоволствате, е естествена еволюция. При положение че всеки вече ползва по няколко устройства и пътува непрекъснато по бизнес дела, няма нищо по-естествено от това да има достъп до информацията, която му трябва, където и да се намира, от което и да е устройство. Друго предимство е, че има гъвкавост – плаща за абонамент, вместо солени лицензи, които остаряват след година-две; освен това може по всяко време лесно да промени броя на абонаментите в зависимост от работните места. Не на последно място – винаги има на разположение най-новата технология, без да му се налага да купува нова версия на софтуера, и т.н. Предимствата са много. Мърморите без да мислите!

  9. 008

    Е как кво праим,като спре тока? издирваме изнудвачите-интриганти,които са ни подлъгали да влезем в “облака” и ги бесим публично! Така поне ще разберат,че не всичко е пари.
    А както се видя,по-несигурно нещо от облака няма. Всеки що-годе читав хакер може да си го издои и да присвои всякаква информация. Да не говорим,че зад тия облаци според доста мнения стои дългата ръка на едни тайни служби.
    Един лек удар с ЕМП и от облака няма да остане и следа.
    И в заключение- аман от ****,които не произвеждат нищо,а само продават въздух за реални пари! Услугите са балон,който ще гръмне по-бързо и от имотния балон,като се изчерпи захранващата клика от бедни работещи,които създават истинските блага,обезпечаващи някакви пари! А с темповете,с които ни ограбват банкстерите,тоя момент не е никак далече.
    За да се оправи икономиката , света има нужда от реална работа и реално производство-създаване на блага, а не от идиоти, не знаещи разликата между лопата и трактор!

  10. Ебер

    След три години няма да си спомняме какво е това облак – ще измислят някакво друго маркетингово наименование и пак ще вдигат много шуууум аййдеее купвайте си нови стари услуги с променени имеенааа! 🙂

    Тракането на ченетата на баби и дедовци от ИТ бизнес ще започне пак 🙂

    От мнооого години отдавна ползва тая “уникална” технологика – много хора просто не се замислят още от 90-те години насам ползването например на най-простата услуга електронна поща какво е !? Всички платени и безплатни пощи в Интернет са услуги, които ви съхраняват писмата някъде си където незнаете.

    Така че отдавна години наред ползуваме и то принудително туй нещо с чудновато модерно именци облак.

  11. Борис

    BS

  12. NNN

    “Ако след три години някоя компания не е в облака, тя ще загине”

    Настава време за доене, ако не влезете в кошарата вълци ще ви изядат… меее-гус-гус

  13. harry

    Кефа си правим:-))

  14. 007

    И ако спре тока, кво праим?

Коментар