TechNews.bg
АктуалноНовиниОблакът

Всички в облака до три години

Водещата тенденции в сферата на облачните услуги и CRM e фокусът върху клиента – днес именно той ръководи пазара и иска „всичко да се случва тук и сега”
Водещата тенденция в сферата на облачните услуги и CRM e фокусът върху клиента – днес именно той ръководи пазара и иска „всичко да се случва тук и сега”

Ако след три години някоя компания не е в облака, тя ще загине. Дотогава всичко ще се пренесе в облака, ще можем да работим мобилно, а данните ще са достъпни от всякакви устройства – телевизори, сет топ бокс, мобилни телефони и т.н.

„Много от нашите клиенти вървят в тази посока. Няма друг път на развитие”, категорични бяха експертите от Некст Консулт – риселър за България на облачните CRM решения на световния лидер Salesforce.com. Двете компании организираха в София форум за еволюцията на CRM (управление на взаимоотношенията с клиенти) в платформа за успех.

Водещата тенденция в сферата на облачните услуги и CRM e фокусът върху клиента – днес именно той ръководи пазара и иска „всичко да се случва тук и сега”. Другата ясна тенденция, която се откроява отчетливо, е навлизането на удобните за носене устройства, т.нар. „wearables”.


„В деня, в който бе представен Apple Watch, от Salesforce.com веднага пуснаха пълна поддръжка за новия продукт. Или с други думи, вече можете да следите всичко от часовника си”, каза Орлин Дочев, управляващ партньор на Некст Консулт.

[related-posts]

Иво Дрешков, партньор „Софтуерни решения” в компанията, даде пример как екипите на Salesforce.com работят по проекти, чиито цели са напред в бъдещето. „Работи се по проекта за добавена реалност (Augmented Reality), където с помощта на умните очила Google Glass всеки ще бъде свързан в една паралелна реалност. Така към физическия свят се добавя едно допълнително ниво. Технологията вече я има, само е нужна критичната маса потребители, за да стане тя реалност”, каза Дрешков.

Добавената реалност е наистина „гореща” тема днес, съгласи се Орлин Дочев. „Ето ви пример: отивате в магазина и чрез смартфона си, благодарение на приложението за Augmented Reality, сканирате стоките, за да откриете кои от тях имат намаление. Това намаление е създадено специално и само за вас, като потребители на Salesforce.com, и за никой друг”.


„Да сте свързани с клиентите и да имате персонализирани отношения с тях е тенденция, която придобива все по-голямо значение”, продължи Дочев. „Кока Кола, например, работи по проект, при който масовата продукция се превръща в персонализирана. Така съответният клиент може да получи специално създадена за него напитка директно от автомата”, допълни той.

Не на последно място, продължава да се задълбочава и тенденцията за конвергенция между отделните устройства. Непрекъснато се появяват нови продукти, в които технологиите се смесват, коментираха експертите от Некст Консулт и Salesforce.com.

 

още от категорията

Рестартиране: от публичен към частен облак

TechNews.bg

InfoServ CRM ускори дигитализацията на Toner Support

TechNews.bg

Британци строят най-големия в Европа център за данни

TechNews.bg

Огромен облачен капацитет е готов да влезе в действие

TechNews.bg

Спада ли интересът на бизнеса към облака?

TechNews.bg

Щракна ли облачният капан за бизнеса

TechNews.bg

14 коментара

Паисий 13/04/2015 at 16:23

Прорукуване от типа, “до края на века радиото ще изчезне” или “никой няма да ходи на кино, защото си го тегли от интернет”! Видяхме ги колко струват!!!
Може и на някои доставчици да им се иска всички да са в облака, но винаги ще има хора, достатъчно мнителни, за да си поверяват пазенето на информацията на някой друг!

Отговор
то 24/03/2015 at 21:25

Поне пишете, че е платена публикация.
Ако беше журналистическа статия, щяхте да представите и напр.SugarCRM.

Отговор
Иван 23/03/2015 at 14:06

Ебер е напълно прав – няма нищо новаторско и уникално в облаците освен бизнес схема за таксуване.

Определено тази технология няма да просъществува дори и едно човешко поколение.
Има друго бъдеще и това не са облаците.

Облаците като понятие е създадено от група бизнесмени манекени така наречените ходещи торби с пари. Идеята е открадна и комерсиализира от изследователските GRID мрежи и разпределени изчисления. Cloud е всъщност търговска марка изцяло ориентирана за правене на много пари, а не толкова за полза на хората.

Отговор
NNN 23/03/2015 at 13:40

Модата се сменя на всеки ~10-20 години, време достатъчно за да остарее едно поколение и да израсне друго на което да се продава обатното на това което се е продавало на предишното поколение.
След 10 години вероятно ще е много “cool” данните да са “distributed” и “encrypted” овер P2P nodes стига мястото на “дояча” да е гарантирано до настъпването на следващия моден цикъл. Няма лошо, “cool” дето се вика.

Отговор
Бай Танас на кюшето 22/03/2015 at 21:02

А

Отговор
Cloud_Advantage 22/03/2015 at 13:40

008 – Винаги е възможно да се случи бъг – нима в офиса, или с личната ти флашка имаш 100% сигурност? Подобни фатални сривове в клауда са много рядко явление и освен това данните са резервирани и могат да се дръпнат от друг сървър. Примера с КТБ е неуместен – няма нищо общо между една клауд услуга и фалитът на една банка. Що се отнася до кражбата на данни – много е по-вероятно ваш служител, или вие – ако сте служител, да изнесе конфиденциална информация за бизнеса навън, отколкото тя да бъде открадната от облачния доставчик.

Отговор
008 22/03/2015 at 12:06

Недостатъците винаги са много повече от предимствата.Малко ли примери видяхте какво се случва,ако предоставите на трета стран да съхранява нещо ваше и много ценно? Колко още доказателства трябва да получите,че колкото повече се доверявате на измислените уж модерни технологии,толкова по-зависими и уязвими ставате????
Примера с КТБ малък ли е?Давате си парите и в един момент- бум!Банката затваря и нямате достъп до тях.След месеци получавате само една сума, а с останалите пари се сбогувате. Защо?Защото сте повярвали на глупостите,че парите са на сигурно място в банките.
Същата е историята с облачните простотии.Какво се случва,ако стане тотален бъг или срив на системата?Или пробив,подобно на крабжата на финансови данни на стотици хиляди потребители на playstation? Или изтеклите голи снимки на звезди,понеже и те си качвали личните неща на доверие в облака…овцете му с овце…
Невъзможно? Във времето,когато всяка техника се създава само с цел да се скапе,за да може да купиш следващия модел? Помислете пак.
Отивате на бизнес среща на другия край на земята,ноооо…поради срива няма как да покажете на хората там и 1 страница с информация.И сделката се проваля. Понеже сте бил мноо хитър да качите всичко в облака ,вместо да бъдете старомоден и да си носите диск или флашка…! Т.е. сте се доверили на трета страна без гаранции! Мислите ли,че съдържателите на ‘облака’ ще ви върнат разходите за пътуването и изпуснатите печалби от потенциалната сделка? на вас и милионите други,които ще подадат оплаквания след срива? Няма проблем,надявайте се.

Отговор
Cloud_Advantage 22/03/2015 at 11:06

Клауда, колкото и да недоволствате, е естествена еволюция. При положение че всеки вече ползва по няколко устройства и пътува непрекъснато по бизнес дела, няма нищо по-естествено от това да има достъп до информацията, която му трябва, където и да се намира, от което и да е устройство. Друго предимство е, че има гъвкавост – плаща за абонамент, вместо солени лицензи, които остаряват след година-две; освен това може по всяко време лесно да промени броя на абонаментите в зависимост от работните места. Не на последно място – винаги има на разположение най-новата технология, без да му се налага да купува нова версия на софтуера, и т.н. Предимствата са много. Мърморите без да мислите!

Отговор
008 22/03/2015 at 10:49

Е как кво праим,като спре тока? издирваме изнудвачите-интриганти,които са ни подлъгали да влезем в “облака” и ги бесим публично! Така поне ще разберат,че не всичко е пари.
А както се видя,по-несигурно нещо от облака няма. Всеки що-годе читав хакер може да си го издои и да присвои всякаква информация. Да не говорим,че зад тия облаци според доста мнения стои дългата ръка на едни тайни служби.
Един лек удар с ЕМП и от облака няма да остане и следа.
И в заключение- аман от ****,които не произвеждат нищо,а само продават въздух за реални пари! Услугите са балон,който ще гръмне по-бързо и от имотния балон,като се изчерпи захранващата клика от бедни работещи,които създават истинските блага,обезпечаващи някакви пари! А с темповете,с които ни ограбват банкстерите,тоя момент не е никак далече.
За да се оправи икономиката , света има нужда от реална работа и реално производство-създаване на блага, а не от идиоти, не знаещи разликата между лопата и трактор!

Отговор
Ебер 21/03/2015 at 23:45

След три години няма да си спомняме какво е това облак – ще измислят някакво друго маркетингово наименование и пак ще вдигат много шуууум аййдеее купвайте си нови стари услуги с променени имеенааа! 🙂

Тракането на ченетата на баби и дедовци от ИТ бизнес ще започне пак 🙂

От мнооого години отдавна ползва тая “уникална” технологика – много хора просто не се замислят още от 90-те години насам ползването например на най-простата услуга електронна поща какво е !? Всички платени и безплатни пощи в Интернет са услуги, които ви съхраняват писмата някъде си където незнаете.

Така че отдавна години наред ползуваме и то принудително туй нещо с чудновато модерно именци облак.

Отговор
Борис 21/03/2015 at 14:56

BS

Отговор
NNN 21/03/2015 at 11:57

“Ако след три години някоя компания не е в облака, тя ще загине”

Настава време за доене, ако не влезете в кошарата вълци ще ви изядат… меее-гус-гус

Отговор
harry 21/03/2015 at 11:34

Кефа си правим:-))

Отговор
007 21/03/2015 at 11:12

И ако спре тока, кво праим?

Отговор

Leave a Reply to то