До края на годината Oracle ще започне да предлага всички свои продукти през интернет. Компанията променя своя модел на продажби в условията на изостряща се конкуренция.
„Ние продължаваме да инвестираме в голям брой традиционни продукти, като същевременно ги пренасяме в облака с невероятна скорост”, казва главният изпълнителен директор на компанията Марк Хърд, цитиран от Блумбърг.
По неговите думи, в момента 65% от продуктите на Oracle се продават в рамките на облачния модел. Към октомври 2015 г., когато ще се проведе конференцията Oracle OpenWorld, този показател ще нарасне до 95%, твърди Хърд.
В продължение на много години Oracle градеше бизнеса си върху продажбата на лицензи за софтуер и поддръжка. От известно време компанията предлага все повече от своите продукти през интернет, притисната от конкуренти като Salesforce.com и Workday, както и от Microsoft и IBM.