Г-н Иванов, преди броени дни излезе платформата Windows 10 и бизнесът очаква тя да раздвижи пазара на РС, който е слаб в последните години. Каква е Вашата прогноза – има ли предпоставки новата операционна система да стимулира покупките на компютри?
Microsoft предлага безплатна надстройка за всички притежатели на Windows 7, Windows 8 и Windows 8.1. В тази връзка аз лично не очаквам ръст на продажбите, свързан с Windows 10, поне в началото. Надявам се това да стане на по-късен етап, когато потребителите свикнат с новата операционна система и имат желание да си закупят продукт, с който пълноценно да използват всички предимства на Windows 10.
Като представител на японска компания, защо според Вас освен Toshiba няма други играчи от Япония сред водещите производители на световния РС пазар?
При този бизнес в последните години се наблюдава процес на масовизация и достъпност. Конкуренцията е изключително висока, а печалбите по-скоро символични. Японските компании държат на високите технологии и качество на своите продукти, поради което трудно издържат силната ценова конкуренция, най-вече на китайските производители. Toshiba е все още на пазара, защото успяваме да намерим така необходимия баланс. Компанията е един от големите производители на компоненти, което ни дава предимство и ни позволява да запазим високо качество и сравнително приемливи цени.
Наскоро дори от Intel признаха, че не могат да следват повече закона на Мур по отношение на процесорите. Смятате ли, че това може да забави темпа на увеличаване на производителността на персоналните компютри?
Днешните реалности, а и нуждите на потребителите, по-скоро са в посока към по-голяма мобилност отколкото към по-голяма производителност. Също така, много важен показател за потребителите е и продължителната работа, постигната с по-ниската консумация. Новите генерации процесори правят точно това – по-мобилни устройства (леки и елегантни), които позволяват непрекъсната работа от 5-6 часа, а при някои устройства се достига дори до 14-15 часа автономна работа.
Наскоро предложихме на пазара бюджетния хибрид Satellite Click Mini, който предлага до 13 часа живот на батерията в режим лаптоп. По отношение на бизнес моделите ни, имаме предложения от серията Portege, които издържат до 16 часа в автономен режим.
Toshiba обяви по-рано тази година няколко серии персонални компютри Satellite, готови за Windows 10. Какви са първите резултати от продажбите в България? Накъде се измества потребителският интерес?
Всъщност първите продукти с Windows 10 ще са налични на пазара през октомври и е рано да говорим за резултати все още. Надяваме се, че потребителите ще останат доволни от това, което ще им предложим, тъй като с новата продуктова линия се опитахме да оптимизираме устройствата за най-пълноценно Windows 10 изживяване. Добавихме физически бутон за бърз достъп до дигиталния асистент Cortana, имаме система с двоен микрофон за нейното по-пълноценно използване и сме конфигурирали хардуера по начин, който да осигури плавна работа с всички приложения.
Какъв, според Вас, е потенциалът на устройствата от типа хибриди, които съчетават ноутбук и таблет? Вярвате ли, че подобни компютри могат да станат доминиращи на пазара?
Факт е, че на пазара се появяват все повече подобни устройства. Интересни са като продукт, тъй като съчетават различни функционалности. Все още обаче потребителите трудно ги възприемат като сериозна алтернатива на стандартните лаптопи. Целевата група за този род устройства са по-скоро ученици, студенти, деца и майки с деца. Те имат своята ниша сред хората, които желаят да са мобилни през целия ден, но да не се лишават от възможност да работят и да се забавляват. Този тип хибридни предложения имат неоспорими плюсове, но по-скоро за момента се избират от потребителите като допълващи тяхното основно устройство.
Напоследък набират популярност компютри с операционна система, различна от Windows – например хромбуците, които са много търсени в САЩ. Каква стратегия следва Toshiba по отношение на алтернативните платформи?
В САЩ да, но в Европа потребителите се придържат към традиционните утвърдени продукти като Windows. И Toshiba, както останалите производители, имат и предлагат продукти, базирани на операционна система, различна от Windows, но интересът и търсенето засега са силно ограничени в България, а и в Европа като цяло.
За бойкотиращия смешник – ако хора решат да не ползват нищо китайско света ще остане без компютри – за информация на смотаните овчи мозъци всички 96% – 99% от компютрите в света се правят в Китай.
Въй ама въй какви изтрещяли глупаци. На Apple и съкпарските маркови и скъпарски телефони и компютри и други ай-си неща за ***** се произвеждат пак в КИТАЙ.
Китай произвежда всичко от най-скапания боклук до най-скъпият топ модел с върхово качество за пичозни лимони с много мангизи.
Всичко е според който според каквато цена прави оферта на китайските фабрики си получава съответното качество.
Китайците печелят заради това, че произвеждат евтино а не качествено. На пазар като нашият, където средната заплата в държавата стига само за китайче, хората ще се радват. Лично аз бойкотирам тотално китайските марки и няма да си купя нищо тяхно.
Това е предимството да имаш ресурси – американци, руснаци, китайци, индийци, обаче всичките си имат слаби места, които се бързо се разкриват от предприемчиви бизнесмени.
След време ще се чудим дали наистина е било толкова лошо при алчния и войнолюбив чичо Сам?! Щото китайците май са ненаситни, бавно и методично завлдяват всичко и както виждаме хич не търпят чуждо мнение!
Тошиба го създадоха този пазар – на мобилните компютри, но сега и на тях им е трудно да задържат позиции. Да припомним, че АйБиЕм продадоха компютърния си бизнес на Леново. Натам вървят нещата, тотална китайска доминация. При смартфоните също се наблюдава подобна тенденция.
Че то мобилните компютри като продажби изпревариха преди няколко години стационарните. То в интернет вече сигурно и с калкулатор може да се влиза. А, че статията лъха на платена реклама няма да коментирам.
Хората с достъчно мозък в главите знаят от какво се нуждаят без да слушат пропагандата от **** търговски консултанти специалисти в точно това да продават стоки и услуги от които хората не се нуждаят.
Простичък пример от всички продавани телефони хората никога не са ползвали повече от 10% от функциите. Също не оправдно и анти-логично хората да си сменят тъпфоните и тъп-таблети и други тъпомобилни устройства на всеки 12 месеца с безсмилени уж подобрения и екстри.