30% от задръстванията в градския трафик се образуват от водачи, които си търсят място за паркинг, сочат проучванията. Един от начините за отстраняване на проблема е колите и паркингите да се оборудват със сензори, които откриват свободните паркоместа и известяват водачите.
Бош въплъщава тази идея в концепцията си „паркиране в общност” („community-based parking”), която бе представена миналата седмица на изложението CES 2016 в Лас Вегас. Докато се движат, автомобилите откриват и измерват свободните места между превозните средства, паркирани покрай пътното платно.
Информацията се въвежда в карти в реално време, които се зареждат на смартфона или на дисплея в навигационната система на автомобила. Водачите, които искат да паркират в центъра или в жилищните квартали на градовете, ще си намерят място без излишни обиколки. Така ще спестят време и пари, ще опазят и нервите си, и околната среда.
Важна част от интерфейса между интелигентните градове и свързаните автомобили е напълно автоматизираното паркиране, което Бош планира да реализира до 2018 г. Идеята е шофьорът просто да слезе от колата на входа на паркинга. Автомобилът сам ще си потърси място и ще паркира. А стане ли време за тръгване, возилото се връща само на изхода.
Бош усъвършенства и магистралния пилот – електронен шофьор за пътуване по магистрали. Очаква се през 2020 г. автомобилите, оборудвани с автоматичен пилот, да се движат самостоятелно по магистрала.
Това не само ще увеличи безопасността, но и ще облекчи живота на водачите – ако магистралният пилот е включен, шофьорът се превръща в пасажер. Бош вече тества автоматизираното шофиране на обществените пътища в Германия, САЩ и Япония.