Google стартира днес програмата „Дигитален гараж“ за България – нова онлайн платформа, която предлага безплатни обучения на всеки, от ученици до предприемачи.
Обученията, които засягат дигиталния маркетинг и развиване на бизнеса онлайн, са достъпни на страницата на платформата Дигитален гараж. Това е „one-stop shop”, където потребителите могат да се възползват от безплатни уроци за всичко – от това как се изгражда присъствие онлайн, до маркетинг в социалните медии или използване на възможностите на мобилните телефони за привличане на повече клиенти.
Потребителите могат да избират темите, за които искат да научат повече или да завършат целия онлайн курс и да получат сертификат от Google и IAB Europe.
Онлайн курсът се състои от 89 урока, разделени в 23 теми. Всяка тема включва няколко видеоклипа, в които експерти и предприемачи споделят своя опит как се използват дигиталните умения за развиване на бизнес онлайн.
Всички компании, както и хора, заинтересовани да разширят своите дигитални познания, могат да се запишат безплатно за онлайн курсовете, достъпни чрез платформата.
Липсата на дигитални умения е едно от най-големите предизвикателства за Европейския съюз и Централна Европа в частност, посочват от компанията.
За да успеят в новата дигитална ера, страните трябва да стимулират местното предприемачество и да развиват дигиталните умения, като по този начин помагат на отделни хора и предприемачи да използват пълния потенциал на интернет инструментите и да бъдат успешни в онлайн пространството.
Според Европейската комисия, почти половината от населението в ЕС (47%) не разполага с адекватни дигитални умения, докато в близкото бъдеще 90% от работните места ще изискват някакво ниво на дигитални компетенции.
Европейската комисия прогнозира, че 825 000 работни места ще останат незаети до 2020 г., заради липсата на такива умения. Това е особено важно за България, тъй като според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI), страната заема предпоследно място в ЕС по отношение на дела от хора с базови дигитални умения (31% срещу средно 55% за ЕС).
Освен това 40% от българите нямат никакви дигитални знания. Ниското ниво на цифрови умения на човешкия капитал е една от причините, поради които българските предприемачи изостават в прилагането на цифровите технологии, например в областта на електронната търговия.
По повод старта на платформата, бе подготвен доклад на тема „Дигитална трансформация на малки и средните предприятия в България“, който е достъпен свободно за разглеждане.
?
Към предния изказал се имам въпрос – какви пари сме били дали на Гугъл за това “частно проектче”, че не разбрах как точно те са ни виновни за “високите” данъци и слабите училища…?
Никакнат като гъби частни проектчета насам и натам – без никаква реална полза, но много успешно усвояване само на едните пари.
Защо да не се насочат всички услия и средства да се подобрят училищата, университети,
а не разни частни лица, фондации, сенчести фирми.
Няма да се решат проблемите, а само ще се задълбочат така …
Злоупотреба чрез изпозване на търговски марки и имена на известни фирми?
За издаване на нелигитмни хартии.
Едни хора си взимат парите, не носят никаква отговорност, никой и няма да им я потърси.
Докато ние си плащаме високите данъци, а и тези пари от еврофондовете пак са парите от данъкоплатци – всичко е на наш гръб, хората с много труд плащат парите на тези, които нищо не правят освен да прибират парите на готово.