В края на 2017 година две трети от изпълнителните директори на компаниите от рейтинга Global 2000 ще поставят дигиталната трансформация в центъра на корпоративната си стратегия, прогнозира изследването IDC FutureScape. Темата стана особено актуална, след като през последните месеци всеки от световните доставчици на бизнес софтуер заговори за дигиталната трансформация и как тя е следващото голямо нещо, което предстои да се случи в организациите.
Microsoft не само участва активно в дискусията, но и премина към конкретни действия, с които показа, че трансформацията трябва да се разглежда като настояще – нещо, което вече е факт в корпоративната среда. На 1 ноември т.г. софтуерният гигант пусна на пазара новото си поколение софтуер за управление на бизнеса. Dynamics 365 представлява набор от облачно-базирани приложения, обединяващи и надграждащи функционалностите на познатите ни традиционни CRM и ERP решения.
Основната цел на Microsoft е да даде на организациите инструмент, с който да управляват бизнеса си, без да се грижат за скъпоструващи сървърни конфигурации, хостинг, сигурност на данните, поддръжка на системите и т.н. Клиентът се регистрира и ползва това, от което има нужда, така че да върши работата си. При всяка нова потребност, той добавя нужната му функционалност, без да мисли за интеграция между различните системи, миграция на данни и др. За пореден път от Microsoft демонстрират, че наистина са чули някои от най-големите болки на бизнес клиентите си и се опитват да ги елиминират (или поне облекчат до максимална степен) с пускането на Dynamics 365.
Четири причини ни дават основание да вярваме, че Dynamics 365 ще трансформира бизнес средата генерално:
Облакът беше само началото. Едно от основните предимства на облачните технологии е, че те превръщат всичко в услуга – софтуер, платформа, инфраструктура като услуга и др. Това, от една страна, спестява разходи на организациите, а от друга – повишава ефективността и съвместната работа. Microsoft Dynamics 365 залага именно на тази Everything-as-a-Service среда, обещавайки прозрачни и гъвкави бизнес процеси и възможност за адекватни реакции и промени в реално време. Интернет на нещата (IoT), но този път изцяло с бизнес насоченост.
Интеграция с всички облачни приложения на Microsoft. Информацията от Office 365, данните от Dynamics – всички те са обединени и могат да се използват и обработват в единна среда. Интеграцията с SharePoint открива ново ниво в колаборацията между служителите – всички документи по клиенти или проекти могат да се групират в отделни папки и да бъдат достъпни за служителите в организацията, които работят по тях. Връзката със Skype като най-разпространеното приложение за комуникация пък дава възможност за автоматизирано регистриране на всяко обаждане, съобщение или изпратен файл директно в Dynamics приложението.
PowerApps и AppSource. Dynamics 365 идва заедно с PowerApps и AppSource. PowerApps представлява платформа за създаване на приложения от неспециалисти – хора без специфични технически познания. AppSource е онлайн магазин, в който бизнес потребителите търсят, изпробват и закупуват разработени от партньорите на Microsoft готови приложения. Идентичен на AppStore на Apple и Google Play за Android, но насочен изцяло към бизнес потребителя и организациите.
Cortana Intelligence. Асистентът на Microsoft сега влиза в ново амплоа – изкуствен интелект за прогнозиране на модели на поведение на клиентите.
Всеки бизнес потребител, който иска да изпробва Microsoft Dynamics 365, може да направи това като се регистрира за безплатно демо на адрес www.dynamics365.bg. Фирмите създават собствен акаунт и имат възможност да въвеждат тестови или реални данни и да разиграват бизнес процеси, така както се случват в тяхната среда.
При нужда от съдействие, потребителите могат да се обръщат към партньора на Microsoft в тази кампания – Intelligent Systems, който ще осигури консултации по стартирането и основните стъпки в Dynamics 365. Българската компания е водещият Microsoft Dynamics доставчик за Централна и Източна Европа и един от 60-те стратегически партньори за бизнес решенията на Microsoft в света. Intelligent Systems има 350 успешно реализирани проекта в повече от 40 страни по света, в различни икономически дейности, вкл. търговия на дребно, дистрибуция, производство, земеделие, ХВП, строителство и др.