TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Анализът на данни навлиза бурно в бизнеса


Около 90% от компаниите ще използват анализ на данни към 2020 г., независимо от пречките, свързани с изходната база данни, сигурността и липсата на синхронизация, сочи глобално проучване на Forrester Consulting, извършено по поръчка на европейския ИТ гигант Atos.


В момента 40% от организациите вече използват анализа на данни за ключови бизнес функции от рода на продажби, разработване на продукти и маркетинг, а други 23% планират въвеждането им в рамките на следващите 12 месеца. Тези резултати са налице, въпреки че една трета от компаниите посочват няколко бариери, които стоят пред въвеждането.

[related-posts]

Forrester предвижда, че тенденцията за въвеждане на анализ на данни ще се увеличи през следващите 3 години, като до 2020 г. ще обхване почти 90% от компаниите, чиято бизнес ориентация е базирана на данни.

По отношение на бариерите, 44% от анкетираните виждат нарастване на многообразието сред видовете неструктурирани данни като значимо предизвикателство, докато 35% са загрижени за традиционните практики по отношение на изходните бази данни и липсата на синхронизация между ИТ и бизнес функциите.

Повечето организации обаче предприемат действия, за да коригират това, а мнозинството от участниците в проучването изтъкват следните инициативи като критични приоритети за следващите 12 месеца: подобряване на отношението ИТ-бизнес (71%) и реорганизация на ИТ с цел по-доброто синхронизиране с бизнеса (66%).

Проучването разглежда амбициите и приоритетите в единадесет индустриални сектори и показна ясния акцент върху различни специфични за съответния пазар приоритети в зависимост от сектора. Така например, в сектора на комуналните услуги анализите на данни се разглеждат като предпоставка за развитието на интелигентни мрежи, докато в производството анализите са тясно свързани с „умната фабрика“, особено във връзка с диагностичната поддръжка.

На фона на резултатите от своите проучвания, Forrester подчертава необходимостта организациите стриктно да определят ясни и измерими бизнес цели за всички инициативи, свързани с анализите на данни – тази промяна засяга в еднаква степен както процеса и културата, така и технологиите.

още от категорията

Нови AI агенти на Google ускоряват анализа на бизнес данни

TechNews.bg

Франция ще национализира част от бизнеса на Atos

TechNews.bg

Защо бизнесът прави компромиси с предложенията за клиентите

TechNews.bg

Анализът на данни – тенденциите през 2024 година

TechNews.bg

Atos изгражда нов суперкомпютър с AMD процесори

TechNews.bg

Маргарита Наумова основа потребителска група Azure Analytics

TechNews.bg

Коментари