Семействата във Великобритания харчат най-много средства онлайн, сочи глобален доклад на Британската асоциация за банкови карти (UK Cards Association), който обхваща периода от 2014 до 2016 г.
Средно, едно британско семейство извършва покупки с помощта на банкови карти за сумата от 5,9 хиляди долара годишно. На второ място по този показател са норвежците с $5,4 хиляди, следвани от американците и австралийците съответно с $4,5 и $4 хиляди.
Сред държавите с най-ниски разходи за онлайн пазаруване са ЮАР, където едно семейство харчи по $0,2 хиляди на година, и Индия с показател $0,1 хиляди, сочи още докладът.
По данни на Националното статистическо бюро на Великобритания, около 77% от жителите на страната през 2016 г. са пазарували онлайн. За сравнение, през 2008 г. онлайн пазаруването е било занимание за половината жители на страната.
За една година британците са направили 1,8 млрд. покупки в мрежата за сумата от $219 млрд., като една четвърт от тях са били различни финансови плащания. Над 60% от билетите за концерти, кино и театър са купени онлайн.
Но британците продължават да купуват храна и напитки предимно офлайн – на този тип продукти се падат едва 7% от всички онлайн покупки с карти, според данните на браншовата организация.