Роботите превземат промишлеността

Продажбите на индустриални роботи продължават да нарастват с бързи темпове. Прогноза на Международната федерация по роботика (IFR) сочи, че през 2017 г. световният пазар на промишлени роботи ще отбележи ръст от 18%, достигайки 346,8 хиляди инсталации.

С най-бързи темпове ще расте пазарът на промишлени роботи в Азиатско-тихоокеанския регион. Само в рамките на Китай се очаква да бъдат продадени 115 хиляди роботизирани системи в различни индустрии, съгласно данните на IFR.

Лидер по ръст на внедрените индустриални роботи се очертава Канада, където инсталациите на автоматизирани системи ще се увеличат тази година с 50% до 3,5 хиляди броя. Следват Китай с 32% ръст и 115 хиляди инсталации и Бразилия съответно с 24% ръст и 1,5 хиляди системи.

Според авторите на доклада, пазарът на индустриални роботи ще расте средногодишно с 15% и към 2020 г. ще достигне 520,9 хиляди нови системи. В периода 2017-2020 г. ще бъдат продадени 1,7 млн. автоматизирани машини, от които на Китай ще се паднат 635 хиляди, на Южна Корея – 179,5 хиляди, на Япония – 179 хиляди, на САЩ – 174 хиляди, а на Германия – 91 хиляди.

През 2016 г. лидер във внедряването на промишлени роботи беше Китай с 87 хиляди нови машини, следван от Южна Корея с 41,4 хиляди и Япония с 38,6 хиляди. Прогнозата сочи, че базата от инсталирани роботизирани системи в световен мащаб ще достигне 3,1 млн. машини към края на десетилетието.

Най-силно се търсят системи за умни заводи, коботове (роботи за съвместна работа с хора), роботи за управление на облачни услуги и IoT-системи (интернет на нещатна), сочи анализът на IFR.

Коментари по темата: „Роботите превземат промишлеността”

добавете коментар...

  1. Димчо

    Голема работа е тоя маркетинг пропагадна и налагане на търговски марки и думички дето самите спецове по маркетинг нищо не разбират. Навсякъде плямпат за облачни работи. Всичко това си е чиста автоматизация и следващ етап в отимизация на РЕАЛНИ производствени процеси. Тука ще ми се бъркат облачни услуги и идиотски фирми прелагащи уеб сайтове и дизайн като облачни услуги. Това е несериозно и смешно, но е последения писък на модата в пляпането.

Коментар