Близо 150 административни структури са заявили готовност да обменят документи изцяло по електронен път с други администрации, а 25 администрации вече са реално в системата, съобщиха от Държавна агенция „Електронно управление“.
Документи с други административни органи изцяло по електронен път могат да обменят Министерството на финансите и Министерството на правосъдието, Държавната комисия по хазарта, Агенцията по геодезия, картография и кадастър, Изпълнителната агенция „Одит на средствата от Европейския съюз”, Националният статистически институт и Централният регистър на особените залози, както и три областни администрации – на Пловдив, Добрич и Велико Търново.
Към 9 октомври в тестова среда успешно е присъединена и Националната агенция за приходите. Реално включени към системата за електронен документооборот са 14 общини – Родопи, Руен, Челопеч, Димитровград, Стралджа, Антон, Мирково, Струмяни, Каолиново, Кричим, Брусарци, Чавдар, Крушари и Искър.
Със свое решение от 29 юни т.г. Министерският съвет задължи административните органи в срок до 1 септември 2017 г. да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция „Електронно управление“. Целта е административните органи да използват само системи за електронен документооборот, които изпълняват единен стандарт.
До края на 2018 г. хартиеният обмен между административните структури трябва да бъде преустановен и администрациите следва да обменят документи единствено по електронен път, уточниха от ДАЕУ.