Очаква се победа на OLED във високия клас телевизори

Благодарение на маркетинговите усилия на компании като LG и Sony, доставките на OLED телевизори тази година ще превишат очакваните обеми

На световния пазар за телевизори от най-висок клас в момента се конкурират две водещи технологии – екраните с органични светодиоди (OLED) и дисплеите с квантови точки (QLED). Според анализатори от WitsView, през 2018 г. OLED телевизорите ще вземат превес и ще се предлагат от все повече производители.

Благодарение на маркетинговите усилия на компании като LG и Sony, доставките на OLED телевизори тази година ще превишат очакваните обеми, достигайки 1,5 млн. броя. Прогнозата сочи, че с разширяване на производствените мощности, доставките на OLED телевизори ще нараснат до 2,5 млн. броя през следващата година.

В същото време компаниите, фокусирани върху QLED, сред които Samsung, TCL и Hisense, изпитват трудности с продажбите, заради все още високата цена на телевизорите им, отбелязва WitsView, без да дава прогнозни данни за доставките.

Макар че OLED екраните в момента имат по-ограничен живот, ТВ брандовете продължават да усъвършенстват технологията, тъй като тя има предимства като по-високо качество на изображението, по-тънки дисплеи и по-ниска консумация на енергия.

Поддръжниците на QLED пък разчитат, че екраните по тази технология са по-евтини за производство и имат по-дълъг живот, в сравнение с OLED дисплеите. Според анализаторите обаче, екраните на база самоизлъчващи квантови точки (self-emitting QD display) не са достигнали нивото за успешно комерсиално внедряване.

Ето защо в близка перспектива производителите ще продължат да пускат QLED телевизори със светодиодна подсветка на квантовите точки. Именно наличието на подсветка увеличава дебелината на QLED телевизорите и ги прави по-малко привлекателни за потребителите.

Проблем за QLED телевизорите е и високата им цена. Доставчиците на QLED екрани твърдят, че стойността на производството им може да бъде два пъти по-ниска от тази на OLED дисплеите. Но пазарните наблюдатели отбелязват, че цената на 55-инчовите OLED модели е само със 100 долара по-висока от тази на QLED със същия размер.

Силната реклама на LG и Sony формира увереност в съзнанието на купувачите, че OLED TV е най-напредналият телевизор, в резултат на което все още високите цени на QLED TV могат да ограничат продажбите им. Производителите на QLED телевизори могат да завоюват пазар, ако се фокусират върху моделите с ултрависока резолюция 8K, каквито засега няма в лагера на OLED.

Коментари по темата: „Очаква се победа на OLED във високия клас телевизори”

добавете коментар...

  1. Той

    Когато оправят изгарянията и понижат сериозно цената, тогава OLED ще се продава.

  2. къде

    там съм! омлет номер ено

  3. Георги

    Само едно не ми е ясно. Постоянно се пише че QLED е по ефтин за производство а като влезна в магазина цените им еднакви. Е нали е по-ефтино производството, защо са толкова високи цените по магазините. На мен лично цветовете на ОЛЕД по ми допадат и при еднаква цена няма и да се замисля кой вид да избера.

  4. Anonymous

    “Макар че OLED екраните в момента имат по-ограничен живот…” – по-скоро животът на OLED екраните е несъизмеримо по-къс дори в сравнение с кинескоп отпреди четвърт век. Да не говорим, че и “призраците” се отпечатват върху OLED далече по-бързо, отколкото върху кинескопа. Опитват се пак да ни натрисат чрез реклама една все още недодялана технология.

Коментар