Китайският гигант Alibaba е на път да преобрази начина, по който хората в големите градове избират и купуват автомобили. Компанията ще отвори два търговски автомата за леки коли с възможност за тест драйв и покупка, съобщи CNET.
Още през август Alibaba разкри плановете си да пусне в Китай автомати, които позволяват избор и придобиване на луксозни автомобили. Иновативната система доставя на клиента автоматично един или друг автомобил от съоръжение на няколко етажа.
Процесът на тестване и придобиване на автомобила започва с инсталиране на мобилно приложение Taobao на смартфона на потребителя, става ясно от видео, публикувано в YouTube. С помощта на апликацията, потребителят избира желания автомобил – например, като заснеме колата на улицата.
Ако избраният модел е в наличност, автоматът предлага тест-драйв на клиента. За целта е необходимо потребителят да въведе персонални данни и да снима лицето си. Селфи-изображението се използва впоследствие от терминала на автомата за разпознаване на клиента и предоставяне на автомобила.
Клиентите могат да тестват автомобила в продължение на три дни, след което или го купуват чрез мобилното приложение, или го връщат и се записват за тест-драйв на друг модел. Участниците в програмата Alibaba Super Member дори не внасят депозит за ползване на услугата. Първите два автомата ще заработят в най-скоро време в Нанкин и Шанхай, а в рамките на една година компанията ще изгради дузина подобни инсталации в Китай.