Скок в продажбите на OLED телевизори

Продажбите на OLЕD телевизори са се увеличили със 133% през ноември м.г.

В условия на намаляващи цени на световния пазар за телевизори, продажбите на модели с органични светодиоди (OLED) отбелязаха рекорден ръст, сочи доклад на анализаторската компания IHS Markit.

През ноември миналата година, в разгара на предпразничните продажби, са доставени 270 хиляди OLED телевизора, което е със 133% повече спрямо същия месец на предходната година. Осезаемият спад на цените е позволил на голям брой потребители да се сдобият с 55-инчови 4К OLED модели.

Същевременно, IHS Markit регистрира слабо понижение в продажбите на LCD телевизори. През ноември 2017 г. доставките в световен мащаб са намалели с 1,6%, спрямо предходния месец, и възлизат на 24,4 млн. броя, което се обяснява със сравнително слабото търсене в САЩ по време на „Черния петък”.

В периода януари-ноември 2017 г. са продадени над 1,3 млн. OLED телевизора, а очакванията на IHS Markit за цялата година възлизат на 1,4 млн. броя телевизори с органични светодиоди.

През 2017 г. на пазара за OLED TV се включиха Sony, Toshiba и редица други брандове, което промени съществено ситуацията на пазара, коментира IHS Markit. Разширяването на асортимента от OLED модели и влизането на престижни японски и европейски производители на този пазар засилиха конкуренцията и подтикнаха вендорите да намалят цените.

Към момента пазарът на OLED TV се доминира от корейската компания LG Electronics, на която се падат около 92% от общия обем на доставките. Няколко китайски бранда контролират по-голяма част от останалите 8% от пазара.

През ноември LG бележи 31% ръст в доставките на OLED телевизори, спрямо предходния месец. Най-достъпният OLED TV с диагонал 55 инча и резолюция 4K е продаван с $200 по-евтино по време на Черния петък, или за около $1500.

По-рано експертите на WitsView прогнозираха 72% ръст в продажбите на OLED телевизори през 2017 г. и обем на този сегмент от пазара в размер на 1,5 млн. броя. Освен LG значим принос за прогреса на OLED TV, според анализаторите, има и японската Sony.

Коментар