AI смартфонът Huawei Mate 10 Pro управлява автомобил

Huawei показа как смартфон с изкуствен интелект може да управлява автомобил. Проектът „RoadReader” отива отвъд границите на технологията за разпознаване на обекти на Huawei, добавяйки възможности за самообучение на устройствата с изкуствен интелект (AI).

За разлика от други безпилотни автомобили, които просто забелязват препятствията, Huawei превръща луксозния седан Porsche Panamera в безпилотно превозно средство, което не само вижда, но съществено разбира заобикалящата среда. Това означава, че може да различава между 1000 различни обекта, включително котка и куче, топка или мотор, и да се научи да прави най-подходящия курс на движение.

Проектът „RoadReader” използва предимствата на изкуствения интелект в смартфона Huawei Mate 10 Pro. Устройството разчита на AI, за да разпознава автоматично обекти като котки, кучета, храни и други предмети и да помогне на хората да правят снимки като професионалисти.

Повечето автономни автомобили, които в момента се разработват, разчитат на изчислителната мощ на целево създадени чипове, които се разработват от външни технологични доставчици. Huawei използва вече съществуващата в смартфоните си технология.

„Искахме да видим дали за кратък период от време можем да го научим [смартфона] не само да управлява кола, но и с възможностите на AI да разпознава определени обекти и да се научи да ги избягва”, споделя Андрю Герихи, главен маркетинг директор на Huawei в Западна Европа. „Ако технологията ни е достатъчно интелигентна, за да постигнем това само за 5 седмици – какво друго може да е възможно?”.

Huawei ще представи проекта „RoadReader” и възможностите на автомобила на двудневно събитие на Световния мобилен конгрес в Барселона (MWC 2018) от 26-ти до 27-ми февруари 2018 г. Присъстващите ще могат да участват в тест драйв на автомобила, обучавайки го да идентифицира и маневрира около определени обекти.

Коментари по темата: „AI смартфонът Huawei Mate 10 Pro управлява автомобил”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Реалната роизводителност е функция на оптималното използване на хардуера от софтуера. Теоретичната производителност е съвсем друго нещо. Колкото по – близко е реалната до теоретичната, толкова по – добър е инженера, създал системата.

  2. ха

    Забелязвате ли, че никъде не е упоменато, че технологията ще се ползва на практика. Това е само демонстрация, която определено може да върви в определени “стерилни” условия (като такива на изложението). В реална обстановка технологиите с радари и други сензори са все още в ранен етап, а само визуалното разпознаване (за което се говори в статията и което човек умее до съвършенство) вероятно е на светлинни години СЛЕД тях. Може би след 10 години и тази технология ще започне първите си реални тестове, но засега се залага на много по-сигурни и компютърно фриендли техники.

  3. 123

    Важен е не хардкор перформънса, а на софтуера, защото то е по-ценното ноухау.

  4. До -

    -, и е така и не е така. Колко TFLOPs има NPU-то им не е най-важното. Слабото ми телефонче с операционна система андроид “мисли” по-добре отколкото Xeon E7-8894 v4 с MS-DOS (примерно).

  5. _

    Това са основно маркетингови трикове.

    Всички автомобили с възможности за автономна работа разчитат на LiDAR, множество камери и допълнителни сензори.

    Предвид колко много информация има за обработване, трудно ще ме убедят жълтурчетата, че Kirin 970 има достатъчната изчислителна мощ.

    Според техните твърдения NPU-то им достига 1.92 TFLOPs, което е меко казано недостатъчно за сериозен AI.

Коментар