Кока-Кола планира да отвори 130 нови работни места в регионалния си ИТ развоен център у нас, съобщи Желязко Петров, директор на центъра, по време на среща със студенти от Техническия университет в София.
В края на миналата година стана ясно, че София е избрана като локация за Регионален ИТ развоен център на Кока-Кола, който ще предоставя услуги за Европа, Близкия Изток и Африка и за редица глобални инициативи на компанията.
Това ще бъде вторият по големина и обем на предоставяните услуги център, като част от световната структура за информационни технологии на Кока-Кола, която включва развойни центрове в САЩ, Мексико, Сингапур и др.
Центърът ще предостави редица възможности за обучение и развитие на ИТ специалистите, подчертаха от Кока-Кола. Целта на компанията е да привлече студенти, опитни ИТ архитекти и висококвалифицирани таланти, които ще създават интелигентни технологии на глобално ниво.
„Искаме да предоставим възможности за успешна кариера в България, както и за сътрудничество с високо квалифицирани иновативни екипи от целия свят”, заяви Желязко Петров пред студенти и преподаватели в Техническия университет.
Центърът ще развива дейност в няколко основни направления – софтуерни решения за системен анализ и разработване на програми, анализ на данни, мобилни приложения, обучения, роботика, инфраструктурна и информационна сигурност, както и технологични решения за маркетингови, финансови и технически функции на компанията.
Развойният център на Кока-Кола в София си партнира и с българските офиси на водещи компании като SAP, Atos и Microsoft, като планира да разшири партньорската си мрежа.
„Ние не решаваме технологични проблеми, а използваме технологиите, за да разрешаваме бизнес проблеми. Нашата мисия е да създадем гъвкавост и мащаб на бизнеса чрез съвременни дигитални платформи, за да дадем възможност на Кока-Кола и на партньорските ни компании да се възползват от най-добрите глобални услуги в сферата“, поясни Желязко Петров.
Системата на Кока-Кола в България осигурява 40% от работните места в сферата на производство на безалкохолни напитки и е пряк работодател на 2 100 души, като общото въздействие върху заетостта е 19 200 работни места, или 0,6% от работната сила в страната, посочиха от компанията.
Рекламка – скритаааа.
Това влияние 0.6% е толкова смехотворно! Преброили са броя на магазинерите в чиито магазини се предлага кока кола и … какво ли още не. Може да се окаже, че например бира като Каменица има много повече от влияние 0.6%, просто защото я има в повече магазини!
Hahhaha
Няма мистерия. 2К работят в кока кола, но 19к са свързани с нейния бизнес – нарича се екосистема, а не система, както пише в статията
мистерия е как от 2к наети изкараха влияние 0.6%
дали да не почнат с нещо по-лесно – примерно математика за 6ти клас ?