Абонаментът за цифрови услуги става валиден в целия ЕС

Когато пътуват в ЕС, европейците вече няма да пропускат любимите си филми и сериали, нито ще се лишават от игрите или е-книгите, за които имат цифров абонамент

Европейците ще имат достъп до онлайн съдържанието, за което са се абонирали у дома, където и да се намират в ЕС, считано от 1 април 2018 г., стана ясно от съвместно изявление на Европейската комисия, Европейския парламент и Българското председателство на Съвета на ЕС.

Когато пътуват в ЕС, европейците вече няма да пропускат любимите си филми, телевизионни сериали и спортни предавания, нито ще се лишават от игрите или електронните книги, за които имат цифров абонамент.

Правилата ще се прилагат за платени услуги, но доставчиците на безплатно съдържание също могат да се възползват от тях. Полза от тези разпоредби ще имат и доставчиците на онлайн съдържание, тъй като вече няма да им се налага да придобиват лицензи за държавите, в които пътуват техните абонати.

Отмяната на ограниченията, които не позволяваха на европейците да ползват при пътуване абонаментите си за цифрови медии и съдържание, е пореден успех на цифровия единен пазар след ефективното премахване на таксите за роуминг, от което се ползват потребителите в цяла Европа от юни 2017 г. насам, отбелязва Европейската комисия.

Новите правила са директен отговор на промените в поведението и навиците на европейските граждани, които използват цифрови технологии. Така например, между 2010 и 2014 г. разходите на потребителите за видео абонаменти са се увеличили със 113% годишно, а между 2014 и 2015 г. броят на потребителите се е увеличил с 56%.

Счита се, че поне 29 милиона души (5,7% от потребителите) в ЕС биха могли да се възползват от трансграничната преносимост, като в бъдеще техният брой ще нарасне значително — очаква се до 2020 г. той да достигне до 72 милиона души.

Наред с това почти 60% от младите европейци заявяват, че възможността да ползват абонаментите си по време на пътуване е важен фактор при избора на онлайн услуги. Преносимостта на тези услуги отговоря на предпочитанията на потребителите, като същевременно ще помогне на доставчиците да увеличат броя на абонатите си.

Постигането на споразумение относно преносимостта е резултат от тясното сътрудничество между институциите на ЕС и европейските предприятия и заинтересовани страни. Счита се, че радио- и телевизионните оператори и платформи ще възприемат това като възможност за подобряване на предоставяните от тях услуги.

„Днес правим поредната конкретна стъпка към изграждането на истински цифров единен пазар и обединено европейско цифрово общество, които да са достъпни за всички граждани и да са рентабилни за бизнеса“, посочиха от Европейската комисия.

Коментар