Съществува класически стереотип на предприемача в Силициевата долина: компютърен спец, почти сигурно мъж, амбициозен и най-вече млад – много млад. Основатели, носени на крилата на медиите, като Бил Гейтс, Стив Джобс и Марк Зукърберг, са започнали собствен бизнес в своите тийнейджърски години, а репутацията им се е разпространила широко в цялата индустрия.
Но сега група изследователи извършиха задълбочено проучване на началната възраст на основателите на стартиращи фирми с висок растеж, за да установят, че този стереотип просто не отговаря на реалната ситуация, съобщава TechCrunch. В доклад на „Националното бюро за икономически изследвания“ Пиер Асуле, Бенджамин Джоунс, Джанил Ким и Хавиер Миранда свързват множество административни данни, за да изследват възрастта на основателите на нов бизнес и по-специално на ефективните стартиращи фирми.
Именно административните набори от данни са „златният стандарт“ на данните, тъй като за разлика от проучванията или други статистически методи за изследвания, те обхващат всички субекти, подлежащи на разглеждане. Това, което изследователите открили, е, че средната възраст на стартъп предприемача е около 41,9 години – сред всички компании, които наемат поне един служител. А сред първите 0,1 процента от стартиращи компании с най-висок растеж, средната възраст се покачва до 45 години към момента на основаване на компанията.
Изследователите разделят общността на основателите на компании по редица показатели, вкл. местоположение и индустрия. Те откриват малки разлики в резултатите между подкатегориите, като в много случаи дефиницията на подкатегорията действително увеличава средната възраст. Например, индустрии като нефт и газ могат да имат средна възраст на основателя 51,4 години. Единствената категория, в която средната възраст на предприемачите пада под 40 години, е когато фирмата има поддръжка от фондове за рисков капитал (VC-backed) – в Ню Йорк, например, средната възраст на основателите на такива фирми е 38,7 години.
Един интересен резултат от изследването е, че по-възрастните предприемачи се представят по-добре при стартиране на бизнес. Например, 1700-те основатели на най-бързо развиващите се нови американски фирми (1 на 1000) са имали средна възраст 45,0 години, в сравнение с 43,7 за топ 1% и 42,1 за топ 5%, сочи проучването.
Всъщност, не само, че по-възрастните предприемачи са по-успешни, но по-младите основатели са по-малко успешни. Като цяло, по-младите учредители изглеждат в силно неравностойно положение при създаване на най-бързо развиващите се компании, отбелязват авторите на изследването. Една от причините, твърдят те, е, че по-възрастните основатели имат повече години опит в своята индустрия.
Тези резултати повдигат критичен въпрос: Ако наистина най-успешните начинания се извършват от предприемачи средно на 40 години, защо тогава венчърните фондове се съсредоточават предимно върху по-младите основатели, които статистически са по-неуспешни?
Според авторите на доклада, причината за това явление може би се дължи на факта, че по-младите основатели имат по-голяма нужда от външно финансиране на ранен етап, докато по-възрастните вече са изградили връзки, мрежи и лично богатство, за да финансират своето начинание. Венчърните капиталисти нямат достъп до тези сделки и се насочват към начинания, които потенциално биха могли да финансират.
Но може би има и друга причина: Рисковите капиталисти разчитат на стереотипи, които не съответстват на данните за успех при стартиране на бизнес, коментира TechCrunch. Така, както по-възрастните основатели са пренебрегвани от екосистемата, по същия начин жените и представители на малцинствата се борят с предразсъдъци в Силициевата долина. Всъщност, не става дума за това, което изграждате, а как изглеждате при изграждането му…
Фейса за маркетинга е нещо като безплатната енергия в енергетиката. Перпетум мобиле един вид. Заради това явление ако желаеш да не разкриваш истинската си позиция трябва да промениш съзнателно и изцяло онлайн поведението си.
Фейсбук също достави уникална технология – вместо някой да дава луди пари за да събира данни на потребители, последните влизат във фейса и сами си предоставят данните. Нещо повече – фейса следи кукитата на браузера за да разбере какво си посещавал, къде си кликал и дори къде какви лайкове си поставил във външни за фейса сайтове. Какъв по – добър начин за събиране на статистика и данни за обработка? Това си е революция. Както и сайтовете като този, с коментари… Тези технологии в момента водят до революция в науките за социалното поведение.
Сравняването на пробиването на Google с това на Facebook е направо смехотворно. Първата наистина достави уникална впечатляваща технология, докато за втората си напълно прав…
Че какво е чудното тук?
За успешен бизнес връзките имат над 90% тежест.
Google и Facebook са от изключенията, но те в много ранен етап са били взети под крилото на АНС(NSA) и ЦРУ, началото на тези компании няма нищо общо с реални стартъпи.