Иновативна колонка зарежда електромобил за 8 минути

ABB може да тласне пазара на електромобили с ултра бърза зарядна колонка

Ново зарядно устройство за електромобили на шведско-швейцарска технологична компания ABB претендира за най-бързото в света. Представена на изложението за индустриални технологии Hannover Messe, системата зарежда електромобила само за 8 минути.

Terra High Power работи при мощност до 30kW и може да зареди електрическо превозно средство с достатъчно мощност за изминаване на 200 километра само в рамките на осем минути, съобщи GreenTech.bg.

„Това високоенергийно, бързо зарядно устройство осигурява на електрическите автомобили седем пъти по-голям пробег за същото време за зареждане, колкото при предишните модели“, заяви Улрих Спиешофър, изпълнителен директор на ABB.

Той подчерта, че дигиталните системи за управление на подобни зарядни колонки позволяват лесното им свързване към бек-офис системи, платформи за плащане или интелигентни мрежови системи.

Именно бързите зарядни станции могат да изиграят ключова роля за масовото разпространение на електрическите превозни средства по света, смятат наблюдателите на пазара.

Коментари по темата: „Иновативна колонка зарежда електромобил за 8 минути”

добавете коментар...

  1. Димитър Иванов

    Според мен тези данни от така наречените фен клубове са измамна информация. Това са уникални резултати до такава степен, че рекламата би била потресаваща. Както написа един потребител, Тесла следят онлайн всичко и много добре знаят данните, даже много повече данни за всичките си автомобили.

    И от тук – изключително логично е, че ако резултатите са много добри, то Тесла веднага ще ги оповестят и ще ги тръбят до небето! Даже да намалят тези данни с 30-50% пак са много добри тези показатели, така ще могат спокойно да дадат доста дълга гаранция, с което да успокоят притесненията на много потенциални клиенти.

    Всичко това показва, че тези данни миришат не нещо много лошо. Правете си изводите.

  2. _

    Радо, по дефиниция бързото зареждане е по-бързо от нормалното зареждане.

    При положение, че движението на електрони създава води до загряване, освен ако не е в суперпроводник, как точно движението на литиеви йони няма да го прави, преминавайки през електролит?
    Самият принцип на работа на батериите включва отделянето топлина докато се зареждат и разреждат и това е неизбежно.

    Няма как да има бързо зареждане, многократно по-бързо от обикновеното, което да не загрява батериите.
    Дори потенциално охлаждане не би помогнало кой знае колко, защото охлаждането на повърхностите на батериите няма да доведе до мигновено охлаждане вътре в батерията. Повърхността ще е студена, а ядрото – супер горещо.

    Тони,

    Елементарните маркетингови драсканици на Тесла само ме дразнят допълнително, защото виждам какво крият.
    1. През 2013 са продали близо 30000 автомобила. 350 са 1.17% от продадените автомобили.
    2. Компанията следи състоянието на автомобилите и техните батерии от разстояние, непрекъснато. Не е нужно да правят никакво проучване.

    От всичко това аз лично стигам до извода, че по-скоро 29650 автомобила са с изключително лошо състояние на батериите.

    Относно тия немци ще ви кажа, че и в Германия от много години всичко е основно поза и обществен имидж.

    Лично говорих с човек, българин, който има директен контакт с описаните от мен немци – негови шефове, които са коментирали проблемите с батериите на Теслите си, както и, че други техни приятели имат същите проблеми.
    Всъщност, този приятел повдигна въпроса, докато обсъждахме електрическите автомобили като цяло.

    Та, аз предпочитам да вярвам на приятел, отколкото на маркетингови драсканици.

  3. Тони

    Здравейте,
    за съжаление коментарът Ви изобщо не е коректен.

    Бързите зарядни станции са проектирани да се нагаждат според капацитета на батерията. Т.е., няма да подават повече ток, от колкото самата батерия може да понесе. От друга страна, всички нови коли се произвеждат с батерии, които да издържат на мощността, която бързата зарядна станция подава.

    И конткретно за Тесла:
    “Батериите на Tesla запазват 90% от мощността си след 250 000 км пробег. Според проучването на 350 собственика, капацитетът им спада с 5% през първите 80 000 км (50 000 мили), но след това влошаването на качеството им е много по-бавно. Ако тази тенденция се запази, повечето автомобили Tesla все още ще разполагат с около 90% от капацитета на батериите си след около 300 000 км, а с 80% – след невероятните 800 000 км.”https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/bateriite-na-tesla-rabotiat-mnogo-nad-ochakvaniiata-6081365”

    Поздрави,
    Тони

  4. Радо

    Да дам малко пояснение – бързото зареждане не скапва батерията. Бързото зареждане няма никакъв ефект върху батерията ако температурата на батерията не надминава 40°С.

    Бързото и бавното зареждане износват до еднаква степен батерията и единствената разлика идва от температурата, която достига въпросната батерия.

    Ако при самото зареждане са осигурили температурата да не надвишава определените граници няма причина животът на батерията да се скъсява.

    Поздрави.

  5. ?

    Какви са тези неверни писания за батериите? И какви са тези масови милионери и милиардери? Те даже така са се самозабравили в милиардерстването си, та сменят батерии веднъж в годината… Хем в Германия, там обичат да харчат безогледно…

  6. _

    Това иновативно устройство осигурява 7 пъти по-кратък живот на батериите на електромобилите.

    Една от сериозните теми свръзани с електромобилите, която съвсем целенасочено никъде не се дискутира е, че поддръжката и начинът на употреба на батерията е изключително важна.

    Например, масово богати немци накупили си Тесла автомобили, сменят батериите на 2 години, защото ги зареждат само на Superchargers.

    Излишно е да коментираме дори какво замърсяване се генерира при толкова честа смяна. Замърсяват, изхвърляйки старите батерии, и купуват нови, чието производство не е никак еклологично, всъщност.

    С тия нови станции ще сменят батерии 2 пъти годишно. Но, к’во им пука?! Нали масово са милионери и милиардери. Да му мислят обикновените хора.

Коментар