UNICEF опитва копаене на койни като дарение

Копаенето на криптовалута вече е една от формите за дарения към UNICEF

UNICEF Австралия реши да тества копаене на критовалута в браузъра като алтернативен начин за финансиране на своите каузи. Организацията даде старт на HopePage – страница, която „ще позволи на австралийците да предоставят помощ и надежда за уязвимите деца, като просто отворят страницата“.

Изследване на изходния код на страницата показва, че тя се захранва от AuthedMine – версия „по желание“ на Coinhive API, която се използва за добиване на койни Monero чрез копаене в браузъра.

Браузерното копаене на криптовалути не е новост, но Coinhive е на световната сцена отскоро – от септември 2017 г. Услугата може лесно да бъде блокирана от средствата за борба със зловреден софтуер и ад-блокери. Така е, защото оригиналната версия на приложния програмен интерфейс (API) може да бъде скрита в хакерски уебсайтове за атаки.

„Подобно на злонамерена инфекция от бот или троянски кон, кодовете на Coinhive често блокират браузъра на потребителя и изцеждат батерията на устройството, тъй като продължават да копаят пари от Monero дотогава, докато посетителят разглежда сайта“, коментира журналистът по сигурността Брайън Кребс.

Поради това бе създадена по-нова версия – наречена AuthedMine, която изрично изисква от потребителите съгласие да се включат в софтуера на Coinhive. Това именно е версията, която използва The Hopepage на UNICEF Австралия.

„Идеята беше, че разумните собственици на уеб сайтове могат да използват тези по-„етични“ API, за да могат посетителите им да изберат да се включат или не в добиването на криптовалути“, заявиха изследователи от Malwarebytes през февруари. „Това беше и аргументът, който Coinhive изтъкна, за да защити позицията си срещу рекламните блокери и антивирусните продукти“.

Все пак UNICEF изрично предупреждава потребителите, че „може да се наложи да деактивират блокера за реклами“, за да участват в кампаниите на организацията.

„Някои ад-блокери забраняват скрипта, но ние искаме хората, които се опитват да дарят, да го деактивират за нашия уебсайт“, заяви в изявление директорът по дигиталните дейности Тон Андре Танг. „Това не е нещо различно от медийните и новинарските сайтове, които ви канят да деактивирате рекламните блокери, за да виждате съдържанието им“.

Още в първия ден на пускането си новият сайт, добиващ криптовалута за дарения, привлече 1500 души, които дариха изчислителна мощ за кампаниите на UNICEF.

Благотворителната организация заяви, че потребителите могат сами да „избират колко изчислителна мощност са готови да дарят, знаейки, че процесът не е свързан със съхраняване на каквато и да е лична информация“. Процесът насърчава потребителите да оставят страницата отворена за продължителен период от време.

„Колкото по-дълго оставате на страницата, толкова повече процесорно време дарявате“, поясняват от UNICEF на сайта си. „Ние сме прозрачни относно факта, че заемаме изчислителна мощ, и предоставяме възможността човек да избира колко енергия да дарява“, каза Танг.

Коментар