GM ще използва 3D печат за по-евтини и леки авточасти

General Motors обяви, че работи съвместно със софтуерната компания Autodesk за производството на нови, леки, отпечатани на 3D принтер авточасти, които биха могли да помогнат на производителя да постигне целите си по отношение развитието на автомобили с алтернативни горива в продуктовата си гама.

Миналата година компанията обяви амбициозни планове за добавяне на 20 нови модела, базирани на електрически батерии и горивни клетки, в продуктовото си портфолио до 2023 г. Главният изпълнителен директор Мери Бара направи смело обещание пред инвеститорите, че фирмата ще започне да печели пари, продавайки електрически автомобили, до 2021 г.

Възможността за отпечатване на леки части на 3D принтер може да има повратен ефект за индустрията на електромобилите. Олекотяването им би подобрило ефективността и би осигурило по-голям пробег.

Мениджъри на GM тази седмица показаха 3D отпечатана рамка за седалка от неръждаема стомана, разработена с технологията на Autodesk, която използва алгоритми, базирани на облачен компютинг и изкуствен интелект за бързо изследване на множество вариации на дизайна на даден компонент.

С конвенционалната технология такава част би изисквала осем компонента и няколко доставчика. При новата система седалката се състои от една част. Тя прилича на комбинация от абстрактно изкуство и съоръжение от филм за научна фантастика – но по-важното е, че е с 40% по-лека и с 20% по-здрава.

GM от години използва 3D принтери за бързо прототипиране, но Кевин Куин, директор по т.нар. адитивен дизайн, заяви, че очаква в рамките на една година тези нови, отпечатани на 3D принтер части да се появяват в автомобилите – при това във високия клас, особено за моторни спортове. В рамките на пет години авто-производителят се надява да започне да произвежда хиляди или десетки хиляди автомобилни части по този начин.

В дългосрочен план 3D печатът може да помогне за намаляване на разходите за инструменти, на количеството използван материал, броя на необходимите доставчици за една част и разходите за логистика.

Коментар