44 на сто от гражданите на Европейския съюз нямат нужните дигитални умения, а 7,5% от работната сила на ЕС са безработни. В същото време до 5 години 90 на сто от работните места ще изискват някакво ниво на цифрови умения, обяви Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата“ в Google, при официалния анонс на следващия етап на инициативата на компанията „Grow with Google“ у нас.
Благодарение на масовото навлизане на автоматизацията във всички сфери на бизнеса и икономиката, ще бъде променен съществено начинът на работа, като заедно с това се очаква да бъдат разкрити 21 млн. нови работни места в рамките на ЕС, посочи представителят на Google. Инициативата на компанията обхваща Стария континент и цели да повиши нивото на цифрови умения сред европейците, като основната й обучителна програма е т.нар. „Дигитален гараж“.
От старта на инициативата в Европа през 2014 г. до момента са обучени безплатно на цифрови умения 3 млн. индивидуални участници и малки бизнеси в целия континент. Само за България обучените на цифрови умения са 26 хиляди. От тях 17 на сто са малки бизнеси, 54 процента – търсещи работа, а 29 на сто – търсещи нови знания.
21% от участниците в програмата споделят, че са намерили работа или са наели нови служители, 65 на сто са по-уверени в своите цифрови умения и професионално бъдеще, а 25 процента от компаниите са спечелили нови клиенти. Основно обучението у нас се търси и ползва от малки бизнеси – 87% са компаниите с по-малко от 10 служители, както и от студенти (23 на сто) и наети служители или хора на свободна практика, търсещи нови знания (69%).
Платформата „Дигитален гараж“ предлага набор от уроци за основите на дигитален маркетинг, които са достъпни както онлайн, така и чрез присъствени обучения. Онлайн платформата на Google е достъпна на 27 езика в 32 европейски държави.
„От днес Дигитален гараж стартира нов етап в развитието си в България“, обяви Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google, по време на дискусия на тема „Цифрови умения – нови възможности за развитие на местните бизнеси“, последвала официалното обявяване на новия етап на инициативата.
„Освен онлайн обучение през актуализираната и осъвременена платформа Дигитален гараж ще засилим фокуса и върху обученията лице в лице и роудшоу събитията с включени семинари и срещи с местните бизнеси в страната“, коментира Григорис Зарифополус. До края на годината се предвижда в рамките на инициативата да бъдат посетени 37 града на България и обучени 15 хиляди души.
„Grow with Google“ у нас се подкрепя от Българската търговско-промишлена палата, която подпомага инициативата с инфраструктура, контакти и логистика за обученията. Почти от самия старт на инициативата у нас неин партньор е платформата Move.bg, съвместно с която е организирано и първото роудшоу в рамките на проекта за миналата година, както и редица срещи с бизнеса.
Като партньор на инициативата вече се включва и образователната институция СофтУни, с чиято помощ ще се провеждат семинарите и обученията в страната, уточни Григорис Зарифополус. Програмата у нас се провежда под патронажа на Министерството на икономиката.
„Дигитализацията на глобалната икономика е факт, а Индустрия 4.0 е следващата индустриална революция, която ще промени съществено пазара на труда“, коментира Александър Манолев, зам.-министър на икономиката. По неговите думи 316 хиляди са в момента в България малките и средните предприятия и те съставляват близо 99,9 на сто от всички нефинансови предприятия в страната.
„Малките и средни предприятия трябва да са подготвени да извлекат ползи от Индустрия 4.0 и това е една от съществените причини Министерството да подкрепя инициативата на Google“, уточни зам.-министърът.
В момента министерството разработва ваучерна схема с цел подпомагане развитието на малките и средните предприятия в рамките на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“. „Целта е тези предприятия да имат улеснен достъп до финансова помощ за внедряване на ИКТ“, допълни Александър Манолев.
Браво! Светлин с частната академийка ще налапа многото пари. Чичковците от големата фирма Гулгъл пък ще си изрекламира своите фирмени продукти като единствен възможен вариант без алтернативи за потлебителите.
Освен това голяма маса от хора нямат нужда от компютри, а реално драпат и търкат екраните на смартфони с елементарни и глупави приложения.
Лопата и копане на полето требе, земеделие, реално производство истински физически труд с крайни резултати и ползи, а не псевдо специалисти маркетолози и други безполезни и вредни фалшиви професии правещи нищо и произвеждащи нищо.