Продажбите на смартфони се върнаха към растеж през първото тримесечие на годината. Според анализ на Gartner, доставките на смартфони са се увеличили с 1,3% и възлизат на 384 млн. броя, но пазарът на телефони като цяло стагнира на ниво 455 млн. броя.
Сред основните тенденции на пазара за смартфони анализаторите посочват слабото търсене на флагмани от премиум клас, поради незначителните промени в новите модели и ръста в продажбите на устройства от начално и средно ниво – с цени съответно под 100 и 150 долара.
Освен това вялата динамика на пазара в Китай ограничава възможностите за растеж на водещите производители на смартфони, вкл. големите играчи Oppo и Vivo, отбелязва в доклада си Gartner.
Лидерът на световния пазар Samsung регистрира отстъпление през първото тримесечие – продажбите на корейската компания са намалели от 78,8 до 78,6 млн. броя на годишна база, поради засилената конкуренция от страна на китайски производители в сегмента на смартфоните от среден клас. Анализаторите предупреждават, че тенденцията ще се запази през цялата 2018 година, тъй като китайските производители продължават експанзията си извън пределите на страната.
Продажбите на Apple същевременно са нараснали с 4% през тримесечието и възлизат на 54,06 млн. броя. Но макар че търсенето на iPhone X е по-силно, отколкото на iPhone 8 и iPhone 8 Plus, Apple не успява да накара потребителите си масово да обновят своите устройства. За да постигне по-значим ръст в бъдеще, компанията трябва да направи съществени подобрения в следващото поколение iPhone, смята Gartner.
Huawei укрепва позицията си на трети по големина бранд за смартфони. В периода януари-март китайската компания е продала над 40 млн. устройства, демонстрирайки ръст от 18,3%. Huawei уверено съкращава дистанцията от Apple, но по-нататъшният прогрес на компанията ще зависи от успеха й на развиващите се пазари в Азиатско-тихоокеанския регион и в САЩ, отбелязва Gartner.
Най-добра динамика в Топ 5 показва китайският производител Xiaomi, който е увеличил продажбите си със 124% през тримесечието, достигайки резултат от 28,5 млн. броя. Новите модели и агресивните цени помогнаха на Xiaomi да се изкачи на четвърто място с пазарен дял от 7,4%, в сравнение с 3,4% година по-рано.
Oppo, която прави над 70% от продажбите си в Китай, е доставила около 28,2 млн. смартфона през тримесечието, което й отрежда 7,3% пазарен дял. За сравнение, за същия период на миналата година Oppo продаде почти 31 млн. смартфона и контролираше 8,2% от пазара.