Бритиш Петролиум връща ИТ услугите „у дома“

BP e започнала да разчита твърде много на трети страни в ИТ услугите, признават от компанията

Нефтодобивният гигант Бритиш Петролиум (BP) е в процес на преструктуриране, което цели да върне колкото се може повече от ИТ услугите, които компанията ползва, обратно под нейната шапка. Това е част от програма за модернизация, която обхваща цялата енергийна група, с над 74 000 служители.

Анди Стърок, ръководител на ИТ трансформацията в British Petroleum, заяви наскоро, че енергийната компания е станала твърде зависима от външни услуги. „Погледнахме себе си и осъзнахме, че ние сме се превърнали в ИТ организация, която обаче изобщо не се занимава с ИТ, като вместо това наемахме други компании да удовлетворяват нашите ИТ нужди“, казва Стърок.

Ето защо BP преценява, че е необходимо да върне извършването на тези услуги обратно в самата компания. „Детайлите на тази стратегия съдържат думата „дигитален“ навсякъде. Така че е страхотна възможност за BP да превърне ИТ не само в поддържаща функция, а в самото сърце на цялата компания“, допълва Стърок.

Самата програма има 5 основни момента. Първият от тях е да се намерят нови начини на работа, които да включват концепции като „Dev Ops” и гъвкави (agile) методи на работа, които да съчетаят в едно кохерентно цяло, разказа за трансформацията Георги Кацаров от Софтуерния университет.

Следващият основен момент е преобучение на целия наличен ИТ състав, с оглед на новите нужди на компанията, за да може тя да стане независима от услугите на трети страни.

На трето място идват трансформациите на самите приложения, които компанията използва за различните си нужди. „Ние започнахме да сливаме различните основни системи, например тези за запис на данни, защото колкото по-малко основи имаш, толкова по-лесно можеш да изградиш системи за цялостно наблюдение върху тях“, пояснява Стърок.

Четвъртият основен момент са самите платформи и автоматизация.

И накрая идва самото внедряване. През изминалата година BP проведе доста експерименти в различни аспекти на своя бизнес, за да изпробва планираните стратегии, както и някои облачни технологии. Тестовете бяха последвани от 12 пилотни проекта през тази година и накрая – внедряване на резултатите в ИТ отделите на гиганта.

BP твърдо възнамерява да внедри колкото се може повече облачни технологии, като за целта компанията е сключила договори с Microsoft Azure за PaaS и с Workday за SaaS HR.

Коментари по темата: „Бритиш Петролиум връща ИТ услугите „у дома“”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Само незнам кои са тия ИТ специалисти, които ще се хванат в толкова несигурен бранш като петрола…и като удари някое дъно барела да изхвърчат оттам заради “финансови оптимизации”.

  2. :)

    Аутсорсинг балона почна леееекичко да се пропуква. Дори и у нас вече се забелязва в няколко големи компании. Първо аутсорсваха, сега инсорсват. Много ме радват такива новини.

Коментар