Tesla иска по още $2500 от поръчалите Model 3

Илон Мъск предложи на купувачите на Model 3 да потвърдят поръчката си с ново плащане от 2500 долара, за да изберат и цвят на колата си

Ново предложение получиха кандидатите за електромобили Tesla Model 3, които вече са платили депозит от 1000 долара на компанията на Илон Мъск, но все още не разполагат с колите си. Сега Tesla им иска по още 2500 долара, за да потвърдят поръчката, съобщи WCCFTech.

Електромобилът Model 3, представен  през 2016 г., предизвика огромен интерес сред американците. Tesla успя да привлече стотици хиляди предварителни поръчки срещу депозит от купувачите в размер на 1000 долара.

Tesla обаче така и не съумява да достигне планираните обеми на производство на Model 3 и ентусиазмът на потенциалните й клиенти започна да угасва. Към април 2018 г. компанията е изпълнила само 23% от предварителните поръчки. Мнозина се отказаха от поръчките и поискаха от Tesla да им върне парите.

Но ето, че тази седмица Илон Мъск излезе с нова оферта към най-търпеливите купувачи. Той им предложи да потвърдят резервирането на Model 3, като платят еднократно по 2500 долара.

За разлика от предишния депозит от 1000 долара, който можеше да се изиска обратно, ако клиентът се откаже от покупката на Model 3, то сегашните 2500 долара не подлежат на връщане.

От друга страна, потвърждаването на поръчката дава на купувачите възможност да изберат цвят на колата си и някои други опции.

Дали новата схема на Илон Мъск ще даде резултат е рано да се каже, но ако тя проработи сред клиентите, Tesla ще съумее да привлече солидни средства в момент, когато изпитва сериозни трудности от производствен и финансов характер.

Коментари по темата: „Tesla иска по още $2500 от поръчалите Model 3”

добавете коментар...

  1. Случаен

    Тесла вече произвежда по 7000 коли Model 3 седмично и очевидно скоро ще е на печалба.
    Всички нефтени компании, всички страни като Русия и страните от ОПЕК, както и всички стари автомобилни компании, които продължават да си държат на двигателите с вътрешно горене са готови да извадят милиарди долари само и само Тесла да фалира.
    Статията е толкова преднамерено написана, че няма накъде повече. Първо около 12% от предварителните поръчки са отменени, второ до сега купувачите няма възможност за избор на цвят, а сега срещу заплащане имат тази опция и трето, Мъск заяви, че до края на годината цената на батериите ще спадне с още 50%.
    Всичко това всява ужас в ушите на тези които текущо печелят милиарди долари от петрол. До няколко месеца тренда стабилно ще се обърне!

  2. АХ

    Тесла ми напомня на един виц за комунизма в който Рейгън се бъзикаше с бавното производство на автомобили в Съветския съюз.

  3. до картинката:

    Смешно е да говориш за автопилота на Тесла, в настоящия момент са по-назад от европейските производители като да кажем Ауди.

    Единствената разлика е, че европейските производители са изключително внимателни да не утрепят някого, а ЕС има много по-строги правила за самоуправляващи се автомобили.
    Затова все още в Европа се водят асистиращи системи, въпреки че системите позволяват напълно автономно движение (Новото Ауди А8 като един пример).

    Тесла вече успяха да убият не един и двама с некадърния си автопилот, а от компанията отдавна се изнесоха не малко от най-големите инженерни мозъци.

  4. картинката

    Предимството на тесла е автопилота. Никога никой от тях не е смятал да печели от продажбата на самите автомобили. Те са първите, които пуснаха автомобили с директна и задължителна връзка с интернет и имат най-голямата база данни за въпросния автопилот и продължават да я разширяват. В момента другите се опитват да предложат нещо подобно на по-ниско качество и го предлагат само за пътната мрежа, която са проучили( а това няма и 1% от данните на тесла).
    В компания като тесла няма бърза печалба. Но истинските активи не са да ги дъвчите по форуми и статии. Като цяло бъдещата им стратегия е да си останат монопол – няма да произвеждаме автомобили, но всички други “конкуренти” ще произвеждат с наши технологии. Ако ви вълнува този вид бизнес не е лошо да го проучите по-добре. Автомиблите са една много малка част от бизнеса на компанията. За бедняците в момента нещата могат да изглеждат зле, но след 10 години няма да е така. Просто бедния човек не може да чака 10 години за да избие дивиденти.
    Ако играета с договори за разклика, няма никога да сбъркате с продажби на фейсбук (поне за следващите 5 години). Те наистина са бита карта.

  5. Anonymous

    При $30 млрд дълг
    и
    $2,5 млрд загуба всяка година
    работата е ясна .

    Апетитаната хапка е зарядната мрежа – всички искат да я вземат без пари при фалита.

  6. Anonymous

    Що дела има и ще има за измама на акционерите !

  7. Anonymous

    И в първоначалният брой са излъгали за да примамят още от тълпата.

  8. Anonymous

    Другият вариант е да са излъгали в първоначалния брой поръчки ;)))

  9. Anonymous

    Или са излъгали че са произвели 23% от поръчаните
    за да не се отказват другите чакащи !?

    Кой знае колко са реалните поръчки ?
    Кой знае колко са се отказали ?
    Кой знае корко са реалните % ?

  10. !

    Анонимен, не си съвсем прав 😀

    23% може да е съвсем точно, просто от *оставащите* поръчки, все пак доста са били отказани.

    Това би означавало, че 30,000 автомобила са 23%, т.е. общият брой поръчки е 130,000 или 270K поръчки са били отказани 😀

    За тези отказани поръчки Тесла е трябвало да върнат 270,000 * $1,000 депозит = $270,000,000 (от $400 милиона първоначални = 400,000 * $1,000).

    Сега, от оставащите 100,000 поръчки Тесла искат по $2,500, т.е. допълнителни $250,000,000. Т.е. от депозити те пак имат $380 милиона.

    С други думи, Тесла си възстановяват баланса от депозитите.

  11. !

    Потъва, големият “визионер” потъва,
    потъва, големият мъск потъва,
    окъпан в безброй светлини,
    навярно без шум от тогава
    потъва пред наш’те очи.

  12. Anonymous

    Към април 2018 г. компанията е изпълнила само 23% от предварителните поръчки

    400 000 поръчки * 23% = 92 000 произведени модел3
    да ама не само 30 000 броя

Коментар