Срив в продажбите на VR устройства

Интересът към VR устройствата, работещи в тандем със смартфони и без собствени дисплеи, отслабна

Близо 34-процентен спад претърпя пазарът на устройства за виртуална реалност (VR) през второто тримесечие на годината, по данни на анализаторската компания IDC. Отстъплението обаче е временно и с излизане на новите модели Oculus Go и HTC Vive Pro се очаква пазарът да възстанови позитивната си динамика.

VR устройствата, работещи в тандем със смартфони и без собствени дисплеи, се радваха на силно търсене в началото, но впоследствие интересът към тях започна да отслабва. Докато през втората четвърт на 2017 г. доставките на такива устройства бяха 1 млн. броя, то в периода април-юни на 2018 г. пазарът намаля до 409 хил. броя.

Именно „безекранните” VR устройства са основният виновник за спада на пазара като цяло, регистриран през изминалото тримесечие, отбелязва IDC. Съществен регрес от над 37% се наблюдава и при VR гарнитурите, работещи в тандем с компютри, или т.нар. „Tethered VR”. Лидерът в този сегмент HTC е доставил през тримесечието около 111 хил. устройства, а Oculus и Sony съответно 102 и 93 хил.

Същевременно, рязко са се увеличили доставките на автономни VR устройства – ръстът при тях възлиза на 418%. Подемът се дължи основно на моделите Oculus Go и Xiaomi Mi VR, от които са доставени 212 хил. броя.

Около 20% от VR устройствата, доставени на пазара през второто тримесечие на 2018 г., са предназначени за комерсиалния сектор, докато година по-рано делът на тези устройства е бил 14%. Освен това ръст бележи средната продажна цена на VR устройствата – от 333 до 442 долара.

Според анализа на IDC, един от главните проблеми на VR пазара идва от това, че потребителите могат да тестват устройствата на малко места. От ситуацията могат да се възползват участниците на пазара за комерсиални услуги. Така например, HTC си партнира с развлекателните центрове „Dave and Busters”, а Oculus развива специална програма за образованието.

Коментари по темата: „Срив в продажбите на VR устройства”

добавете коментар...

  1. ха

    Малко пластмаса и две лещи се продават на една твърде висока цена. Нормално е хората да престанат да се лъжат и да купуват тези нереалистично завишени по цена артикули. Всъщност веднъж като си купят, то те няма да купят повече, защото на тези боклуци няма какво да им се повреди. От друга страна може би си купуват такива, но евтини безименни китайски неща, които със сигурност са извън описаните по-горе статистики.

  2. Anonymous

    Някой не е искал да плати за изследван и е наказан от IDC.

  3. Дам

    И това ще изчезне като 3D телевизорите..
    Е, има приложения, но за средностатистическия потребител си е поредната щуротия

  4. Пешо

    Маркетолозите са се провалили в рекламните кампании и пропаганди на поредния безполезен, ненужен и некачествен продукт за прахосване на пари и време.

Коментар