Състоялата се наскоро световна конференция Dreamforce 2018 на американската компания Salesforce ознаменува още една голяма година за лидера в облачните приложения за бизнеса.
С няколко ключови придобивания – на CloudCraze Software, Datorama, Attic Labs и MuleSoft – CRM доставчик номер едно в света вече предлага на клиентите си повече услуги и функционалности, някои от които бяха разкрити по време на Dreamforce 2018 в Сан Франциско, съобщиха от Некст Консулт – „златен партньор“ на Salesforce за България, Швейцария и Великобритания.
Четиридневната конференция, която събра над 170 хиляди души от цял свят, беше наречена от Джейми Гутфройнд, глобален CMO на Wunderman, „Кан“ за хората от маркетинг-технологичната сфера. Някои акценти от програмата на Dreamforce 2018 ще определят развитието на най-успешната CRM платформа в света през следващите няколко месеца.
Salesforce започва партньорство с Apple
Безспорно една от най-горещите теми, обсъждани по време на конференцията в Сан Франциско, бе обявеното ден по-рано съвместно партньорство между Salesforce и технологичния гигант Apple.
Двете най-добри компании, съответно при мобилните операционни системи и при CRM решенията, започват работа по надграждане на Salesforce с нови функционалности на iOS – като напр. интеграция със Siri, Face ID и Business Chat.
В резултат на партньорството, милионите разработчици на Salesforce по света ще получат нови инструменти и ресурси за създаване на т.нар. „нейтив“ приложения за iOS с новия Salesforce Mobile SDK, оптимизиран за интуитивния програмен език на Apple – Swift.
В подкрепа на подготовката и кариерното развитие на разработчиците, Apple обяви, че открива курс „Get Started with iOS App Development“ в обучителната платформа на Salesforce – Trailhead. Така всеки с достъп до нея ще може да се възползва от ресурсите и да усвои знания по изграждане на нейтив iOS приложения в Xcode със Swift.
Customer 360 поставя клиента в центъра на бизнеса
Salseforce представи на конференцията новия си продукт Customer 360. С поставяне на клиента в центъра на бизнеса, Customer 360 ще даде възможност на компаниите да създават динамични модели за клиентско ангажиране, обединяващи обслужване, маркетинг и е-търговия по изцяло нов начин.
Платформата ще разшири възможностите за обработка на данни с въвеждане на потребителски интерфейс за Salesforce, базиран на кликове вместо на кодове, уеднаквяване на различните ID-та и клиентски профили за всички приложения и предоставяне на разработени модели на пакети за Service, Marketing и Commerce Cloud за най-често срещаните казуси във връзка с обработката на клиентски данни.
Изкуствен интелект с гласово разпознаване
Познатият изкуствен интелект на Salesforce – Einstein, внедрен в Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud и Commerce Cloud, се сдоби с услуга за гласово разпознаване. Официалното представяне на Einstein Voice по време на Dreamforce конференцията предизвика огромен интерес с новите си функционалности за улесняване на бизнес процесите в различните направления като продажби, е-търговия, обслужване и маркетинг.
Така например, потребителите на Einstein Voice вече ще могат да активират услугата за мониторинг на деня чрез Siri, Google Assistant и Amazon Alexa, да диктуват записки на Salesforce, да поискат и получават статуси, данни и отчети в реално време, напр. когато са на бизнес среща.
Компаниите вече ще могат да създават собствен смарт асистент чрез Bot Builder, който свързва информацията в Salesforce и се поддържа от популярните гласови помощници Amazon Alexa и Google Assistant.
Топ мениджъри за бъдещето на индустрията
Мега конференцията ще остане в историята и с лекциите на топ мениджъри на тема бъдещето на ритейл индустрията, финансовите услуги, здравеопазването, производството и туризма. Ариана Хъфингтън (президент и главен редактор на The Huffington Post) и Дийпак Чопра (индийски лекар, мислител и писател) говориха за медиите, съвременния живот и опазването на психическото здраве в рамките на „Деня на здравето“.
Стотици партньори на Salesforce от целия свят като Unilever, Marriott и United Way разказаха защо са лидери в своите индустрии и как са го постигнали с помощта на Salesforce. Централно място в програмата беше отредено и на Trailblazer общността – потребителите на обучителната платформа на Salesforce Trailhead. Показателно е, че Марк Беньоф, председател и изпълнителен директор на Salesforce, посвети откриването на Dreamforce 2018 именно на „трейлблейзърите“.
В частта на забавления, сред които тематични партита и флашмобове, черешката на тортата бяха участията на Металика, които разказаха защо са най-успешната група в социалните мрежи, и Джанет Джексън. На финала беше обявена и следващата дата на Dreamforce конференцията – тя ще се проведе на 19 ноември 2019 г.