Голяма част от новопубликуваните медицински изследвания остават непрочетени както от широката общественост, така и от медицинската общност. Това е много тъжно, особено когато голямата част от тях биват финансирани на правителствено равнище или от фондации. За да достигнат до повече хора, медицинските списания започнаха да използват социалните мрежи, за да популяризират новите изследвания.
Темата повдигна „Northwestern Medicine“ – щатска организация за здравни грижи и услуги. Нейно проучване наскоро установи, че редакторите на страници в социалните медии нямат установени „добри практики” за популяризиране на новите медицински изследвания. Нямат и подкрепа от институциите, които би трябвало да ги подпомагат.
Като цяло средната степен на цитиране на медицински статии в списания – случаят, когато една статия реферира към друга публикация – е нула. Това означава, че много нови изследвания не се четат дори в медицинската общност.
Ако тези ресурси се използват правилно, социалните медии биха могли да помогнат на журналистите да повишат осведомеността на широката общественост относно новите изследвания. Но първо самите редактори на страници в социалните медии (редактори, назначени с основната задача да публикуват и управляват страници в социалните мрежи, които принадлежат на даденото издание и разпространяват съдържание от него – б.р.) имат нужда от повече ресурси и подкрепа.
Жалко е, че много средства, вложени в научни изследвания, дават резултат, за който обществеността така и не узнава никога, казва старшият автор на новия доклад д-р Сет Трюгер, асистент по спешна медицина в Северозападния университет „Файнберг” и практикуващ лекар в „Northwestern Medicine“. „Оптимист съм, че можем да се популяризираме чрез социалните медии, но първо трябва да проучим и развием изпитани методи за разпространение на тази информация сред обществеността”.
Авторите на изследването призовават медицинските списания да дефинират по-ясно ролите и отговорностите на редакторите на страници в социалните медии и да им предоставят повече ресурси.
Проучването бе публикувано тази седмица в списание „Academic Medicine” и е първото, което разглежда специфичната роля на позицията „редактор в социалните медии“ за медицинските списания.
Списанията са в състояние да помогнат на редакторите в социалните медии да направят по-ефективно разпространението и да определят кои стратегии са най-ефективни, твърдят авторите на изследването. Това ще помогне на журналистите и на редакторите на страници в социалните медии по-добре да съсредоточат своите ограничени ресурси.
„Много списания отварят позиции за „редактор в социалните медии”, което е страхотно, но това е сравнително нова ниша и нашето проучване откри, че журналистите наистина не знаят какво трябва да правят тези хора“, казва Трюгер. „Те ще кажат на новите редактори „заеми се с тази работа и направи каквото можеш с нея“. Но това е като дивия запад”.
Проучването е установило, че са налице три свързани проблема:
- липсва парична подкрепа за тези роли;
- списанията използват различни показатели за измерване на ангажираността и успеха;
- не съществува последователност в редакторските отговорности сред списанията.
В допълнение към ролята си в Northwestern, Трюгер е бил и редактор на страниците в социалните медии на сп. „Дневници на спешната медицина”. Сега той е редактор по цифровите медии в JAMA Network Open и казва, че целта му е да „привлече погледите върху науката”. Нещо, което Трюгер е научил на тези позиции, е колко въздействащи могат да бъдат социалните медии за разпространението на новите медицински изследвания – ако са използвани правилно.
„Едно изследване относно здравните грижи представлява интерес не само за лекарите, но и за здравните икономисти, пациентските групи и организации, както и широката общественост, която има интерес към тези услуги. Ако ние определим кои стратегии работят добре за онлайн разпространението на информацията, успехът на редакторите при споделяне на новата информация сред широка аудитория може да скочи главоломно“.
Медицинските институти и университетите трябва по-добре да вплетат ролята на социалните медии в своя комуникационен микс, заключава проучването.
Дори професор по медицина няма никакви шансове да спори най-големите разбирачки по всичкология – форума на фанатизираните БГ Мами. Ако решат че нещо е така … никой няма шансове да им отвори ограничените умове.
Как да не са популярни медицинските статийки и новинки в интернет е препълнено с всякакви женски сайтове, блогъри комплексирани майки без работа дават съвети и си пишат на тема медицина без нищо да разбират и разни самозванци лечители и псевдо спецове пишат и пишат на килограм и тонове дезинформация безнаказано и безотговорно на тема медицина и здраве.