Ветеринари „влизат“ в животните чрез виртуална реалност

Хедсет за виртуална реалност позволява на студентите да изучават кучешката анатомия отблизо и дори да „влизат“ в органите (снимка: Virginia Tech)

Сара Фартинг, първокурсничка в колежа по ветеринарна медицина „Вирджиния-Мериленд“ във Вирджиния Тех, трябва да се упражнява в извършване на преглед на куче, но не може да си представи с точност как е разположено сърцето между белите дробове на животното. Затова тя прекосява стаята и поставя на главата си хедсет за виртуална реалност (VR)…

Чрез хай-тек устройството Фартинг вижда голямо триизмерно изображение на белите дробове на кучето и скелетната структура, плаваща във въздуха пред нея. „Аз буквално застанах вътре, в гръдния кош“, казва Фартинг. Тя и нейните колеги използват VR, за да изучават кучешката анатомия отблизо и дори да „влизат“ в органите.

Технологията се прилага за първи път през този семестър в колежа. Виртуалната реалност „оживява“ анатомията на кучето за студентите по ветеринарна медицина. Цялостното VR преживяване е създадено от Томас Тъкър, доцент в Школата за визуални изкуства във Вирджиния Тех.

Триизмерното изображение показва органите и скелетната система на средно голямо куче. Чрез преместване и натискане на бутон студентите могат да разглеждат различните слоеве от тъкани, да се приближават до органи и да „влязат“ в части от тялото на виртуалното куче.

Няма друг начин да се изследват органите на кучето и костната му структура толкова интензивно, каза Майкъл Напър, главен асистент в колежа по ветеринарна медицина в катедра „Клинични науки за дребните животни“. Когато колежът променил моделите на учебната програма преди три години, Напър забелязал, че студентите имат трудности да направят връзка между ученото по анатомия с онова, което се случва при физически преглед на кучета.

Такива картини виждат отблизо студентите, когато сложат VR шлема (снимка: Virginia Tech)

Имах нужда от различен метод на преподаване“, казва Напър. „Студентите нямат картината в ума си. Исках да намеря начин за това да става в лабораторията и да работим с кучетата, така че цялостната картина да е вътре в главите им“.

Други начини, по които студентите могат да изучават частите на тялото на кучето, включват изучаването чрез графики и изследването на трупове. Но в повечето от тези случаи кучетата не стоят на четири крака, както биха стояли по време на типичния ветеринарен преглед. Виртуалната реалност решава този „дефицит“.

Когато Напър чул за работата на Тъкър в областта на виртуалната реалност, той се свързал с него и споделил идеята си. След това Тъкър и петима студенти от различни курсове, предимно от областта на креативните технологии, започнали да изработват триизмерното изображение на куче.

Екипът използвал „разрези“ от компютърна томография на куче, за да оформят 3D изображения на вътрешните органи. След това привлекли Бони Смит, главен асистент по анатомия в департамента по биомедицински науки и патобиология в колежа, за да именуват правилно костите в кучешкото тяло и да ги поставят правилно. Резултатът е виртуално куче, което променя начина на обучение в колежа по ветеринарна медицина.

Коментар