Промени в ръководния екип, развитие на програмите и партньорската мрежа обяви образователната организация Телерик Академия, отчитайки успешна 2018 година, в която се наблюдава нарастващо търсене на подготвени ИТ кадри от бизнеса.
Александра Мечкова, която до момента заемаше позицията главен директор „Маркетинг” (CMO) в Телерик Академия, става изпълнителен директор на компанията, наследявайки ролята от двама от съоснователите на Академията – Светозар Георгиев и Бойко Яръмов.
В сътрудничество с тях, Александра ще работи по стратегическото развитие и разширяването на обхвата на образователната организация. В тази роля тя ще отговаря за програмите за професионална подготовка за кариерен старт и развитие – Telerik Academy Alpha и Telerik Academy Master.
Преди да стане част от екипа на Телерик Академия, Александра заема различни роли в маркетинг екипа на Телерик, а след това и в Progress, където е старши мениджър „Глобален ПР” и отговаря за външните комуникации на компанията в ЕМЕА, Латинска Америка, Азия и Австралия.
С нова ръководна роля в екипите на Телерик Академия и Campus X е и Емануела Кожушкова, която става главен директор „Развитие на таланта” (Chief Talent Officer). Тя ще ръководи HR стратегиите на Академията и на Campus X и ще консултира и подпомага компаниите в Кампуса.
Позицията директор „ПР и маркетинг” поема Ина Добрилова. В новата си роля тя ще отговаря за маркетинг стратегиите, развитието на бранда, продуктовото позициониране и външните комуникации на Телерик Академия и Campus X.
Междувременно към екипа на Телерик Академия и Campus X наскоро се присъедини Николай Бонев. Той заема поста мениджър „Финанси”. Предишният професионален опит на Николай включва ключови роли в областта на финансите в компании като IBM, Progress и AbbVie.
„С опитния екип, който изградихме, сме си поставили още по-високи цели за следващата година”, заяви Александра Мечкова. Академията и Campus X остават основен фокус и за основателите на компанията, подчерта Светозар Георгиев.
След отделянето от Progress, Телерик Академия изгради нов бизнес модел, като изцяло трансформира формата на обученията, със 100% фокус върху практическите умения. Тази година Академията организира 6 професионални програми за подготовка на младши софтуерни специалисти – Telerik Academy Alpha и за първи път въведе програми с фокус върху технологиите Java и Android.
Компанията разшири партньорската си мрежа до над 40 технологични компании и стартира ново направление за специалисти с опит – цялостен мастър клас за блокчейн и етериум в партньорство с LimeAcademy.
Според годишния доклад на Българската асоциация на софтуерните, броят на служителите в ИТ сектора бележи близо двоен ръст през 2018 г. спрямо прогнозните очаквания. Същевременно София е вторият най-бързо развиващ се технологичен хъб в Европа на годишна база, сочи скорошно проучване за „Състоянието на европейската технологична сцена”.