Изборът на F-16 ни давал шанс да правим безпилотни системи

Индустрията и университетите в България ще могат да се включат в проучването и развитието на безпилотни системи, ако изберем изтребителя Ф-16 на Локхийд Мартин (на снимката: безпилотна летателна система Indago / Lockheed Martin)

Изборът на най-новата модификация изтребители F-16 на Локхийд Мартин ще създаде възможност на български инженери и учени да се включат в разработването на безпилотни самолети и други автономни системи от най-ново поколение с търговско и с военно предназначение, съобщиха представители на компанията у нас.

Като част от развитието на партньорства с българската индустрия и образователни институции, на първо време Локхийд Мартин дава възможности за включването им при поддръжка и ремонтни дейности. Но най-голямата компания за отбрана и космически технологии в света установила, че България има експертиза и в сферата на безпилотните технологии.

Локхийд Мартин инвестира сериозно в развитието на изцяло или частично безпилотни системи, които умножават многократно възможностите на самолета. Ако България избере F-16, ние сме готови да работим за включването на българската индустрия и университети в тази вълнуваща област на дейността ни“, заяви Джеймс Робинсън, директор „Международно бизнес развитие на F-16“ в Локхийд Мартин.

Партньорството с Локхийд Мартин, което произтича от избора на най-новата модификация на F-16, ще доведе до споделяне на опит и умения в тази ключова инженерна област, подчертаха от от световния лидер в космическите и отбранителните технологии.

F-16 на Локхийд Мартин е в основата на въздушната отбрана на НАТО в Европа с около 700 самолета, които са на въоръжение включително и в съседните на България държави – членки на НАТО. Това значително надхвърля числеността на всеки друг тип еднодвигателни изтребители на въоръжение в НАТО в Европа и дава възможност за взаимодействие във въздуха и на земята, а именно – съвместна логистика и унищожаване на оръжия.

Гъвкавостта и надеждността на F-16 е подобрена още повече в блок 70 чрез иновативния (AESA) радар. С негова помощ се постига по-добра ефективност – необходими са по-малко самолети, за да свършат работата на по-старите модификации от 4-то поколение, които са на въоръжение в региона.

По-рано този месец Словакия избра F-16 блок 70 пред Грипен C/D. Изтребителят, избран от Словакия, е идентичен с предложения на България F-16 блок 70. Това е най-бързият, гъвкав и добре екипиран самолет от своя вид, заявиха от Локхийд Мартин.

Ако Ф-16 бъде избран, български екипи ще бъдат обучавани от американските военновъздушни сили. Kато член на групата страни, използващи този изтребител, България пък ще има важна роля в по-нататъшното развитие на цялостната глобална програма на Ф-16, заявиха още от американския производител, базиран в Бетесда, щата Мериленд.

Коментари по темата: „Изборът на F-16 ни давал шанс да правим безпилотни системи”

добавете коментар...

  1. Путилюбец Верен

    Що не си гледате ИНВЕРТОРНИТЕ ЕЛЕКТРОЖЕНИ и не се АЙМАНОСВАТЕ 🙂
    От 25 години работя в авиацията – работил съм на руска, сега работя на Американска техника, летял съм преди това на Чешка …
    Няма по-скапано, ненадежно, тежко, неикономично, енергоемко, финансово неизгодно и пр. изделие от руското.
    В целия свят ли са глупаци, или ВИЕ – “УМНИЦИ”, та експлатират американски самолети ?!

  2. Ремонт Инверторни Електрожени

    Болшинството от американските изделия са НЕРЕМОНТОПРИГОДНИ до степен на неприемливост в сравнение с европейските, руските и особено китайските! Споделям го от позицията си на човек с опит в електрониката и особено – силовата такава. ..Така че си представям какво дране и смъкване на по няколко кожи ще бъде за всеки един дефектирал/амортизиран модул или компонент от самолета! За нашите политици и лобисти разбира се това няма значение, защото сметките за всичко това впоследствие ще се плащат с обществен ресурс. Тях ги вълнува само и единствено комисионната, която ще прилапат.

  3. :)

    А, ние от край време караме с безсамолетни военни пилоти 🙂

  4. Аман

    колко ва платиа, за таз балвоч дет ста скалапили тука уе?

Коментар