Няколко компании работят по нови типове материали, които могат да увеличат пробега на електромобилите и да намалят производствените разходи. Надпреварата за изграждане на по-добра батерия се насочва към силиция.
Около 500 000 електрически автомобила (ЕПС) са продадени в света през 2016 г. Очаква се тази бройка да се покачи седем пъти до 2022 г., според Американската енергийна информационна администрация.
Това увеличение се ще бъде подпомогнато от правителствените регулации за намаляване на емисиите от транспорта, включително чрез забрана на бензиновите и дизеловите автомобили. Но много от шофьорите досега бяха отблъснати от високата цена на ЕПС и тревогите за пробега.
Ако бъде масово възприет в батериите за електромобили, силицият ще помогне за увеличаване на енергийното съхранение, пише GreenTech.bg. Една компания от Калифорния – Sila Nanotechnologies – иска да внедри технологията си в над един милион електрически автомобила до средата на следващото десетилетие.
Силицият има по-висока енергийна плътност от графита, който традиционно се използва като част от анодите на акумулаторите. Sila, основана от специалисти на Технологичния институт в Джорджия, е разработила технология, която може изцяло да замени графита, като по този начин спомогне за увеличаване на капацитета.
Изследователи от Университета Врий в Брюксел пък изчисляват, че използването на силиций може да намали с 30% цената на киловатчас при електромобилите.
Сред клиентите на Sila са компании като BMW и Amperex Technology Limited – най-големия производител в света на батерии за потребителски стоки. Фирмата е амбицирана да пусне своите силициеви продукти за потребителски стоки през следващата година.
Sila ще се опита да влезе и в автомобилите през 2023 г., когато достигне гигаватчасове капацитет, за да имаме значително влияние на пазара. Главният изпълнителен директор на компанията Джийн Бердичевски е бивш инженер на Tesla, помогнал за проектиране на модела Roadster.
Междувременно канадският производител на графитен материал Elcora Advanced Materials Corp (ERA.V) работи за повишаване на капацитета на графитните анодни материали чрез добавяне на силиций. Производители на литиево-йонни батерии също изучават силиция, вграждан в графитни електроди, разкриват от Elcora.
Белгийската компания за технологии и материали за рециклиране Umicore, водещ играч в химическите акумулатори на база никел манган кобалт (NMC), също изследва възможността за използване на повече силиций в батериите. Подобна разработка има голям потенциал за бизнеса с производство на акумулатори, убедени са в Umicore.
а по-екулугични га???