Сгъваемите смартфони – двама се карат, трети печели?

Надпреварата между гигантите в бранша често е свързана с подранили анонси на модели, но голямо име като Samsung може да си позволи подобен „каприз” (снимка: Samsung Galaxy Fold)

Samsung Electronics завърши двумесечния генерален ремонт на Galaxy Fold – сгъваемия смартфон, който компанията обяви в началото на годината. Huawei, която също анонсира смартфон с възможност за сгъване като книга, е в етапа на финални тестове на своя модел – Mate X. Двете компании са в ожесточена надпревара коя първа ще пусне своя сгъваем телефон на пазара.

Samsung съобщи, че е коригирала проблемите с дисплея, които бяха забелязани по време на тестовете, проведени от редакторите на някои големи технологични издания скоро след анонса на Fold. Производителят е в последния етап от изпитанията на модела, но все още не може да посочи конкретна дата на пускането на устройството. Вече е почти сигурно, че това няма да се случи заедно с анонса на Note 10, който е насрочен за 7 август.

Фирмата твърди, че е подобрила предпазното фолио на телефона, което обвива екрана и се слива с рамките. Целта е то да не може да се отлепи – нещо, което беше проблем при първите модели. Препроектирана е и прегъвката, за да се облекчи сгъването и разгъването. С това компанията се надява да спаси имиджа си, след като отложи пускането на продукта на пазара, първоначално насрочено за 26 април.

Прибързани стъпки

Очевидно продуктът на Samsung не е бил готов да се появи на масовия пазар през април, след като тестовете на първите модели показаха дефекти още в първите няколко дена на използване. Разбира се, подобни изпитания са нещо естествено при пускането на всяко ново устройство, без значение дали става дума за телефон или друга джаджа.

Решението да се обяви конкретна дата за пазарен дебют, преди още устройството да е тествано сериозно и да е готово за клиентските ръце, изглежда прибързано. Навярно това е маркетингов ход, продиктуван от жестоката конкуренция между големите имена в смартфон индустрията.

Надпреварата между гигантите в бранша често е свързана с подранили анонси на модели, които все още не са готови да попаднат в ръцете на потребителите. Но голямо име като Samsung може да си позволи подобен „каприз”, като дори може да го превърне от продуктов дефект в маркетингов ефект.

Засега изглежда, че аудиторията приема без негативи забавянето. Навярно това се обяснява с огромното любопитство, подклаждано допълнителноот обявената чудовищна цена.

Двама се карат, трети печели

Докато двама се карат, трети печели – изглежда надпреварата между Samsung и Huawei ще докаже тази стара поговорка. Двете компании инвестират колосални суми в маркетирането на сгъваеми телефони, но докато те популяризират идеята, една дузина други фирми се готвят да предложат подобни устройства на пазара.

Royole е готова със своя FlexPei. Всъщност, ако трябва да сме обективни, това беше първата фирма, която обяви сгъваем телефон. Нейният модел струва значително по-малко от тези на двата водещи производителя, вече се продава на китайския пазар и засега няма никакви съобщения за технически проблеми, производствени дефекти или други пропуски. Тествалите устройството казват, че работи бавно и има бавна камера, но това не е дефект като счупените дисплеи на Fold.

LG също има наум разработка на гъвкав телефон, за която обаче не се знае много. „Когато става въпрос за сгъваемите [ще дойде ден], когато всички ще имаме сгъваемо устройство”, коментира старшият продуктов мениджър на фирмата Кайл Юн пред TechRadar неотдавна. Той напомни, че е нужно да има адекватни приложения, които да се възползват от квадратните екрани на сгъваемите телефони. Нужно е и цената да се понижи, така че устройствата да са достъпни за хората.

Huawei и Samsung инвестират колосални суми в маркетирането на сгъваеми телефони, а дузина други фирми могат да се възползват от това (снимка: Huawei Mate X)

TCL е друга компания, която показа сгъваем телефон по време на тазгодишния Световен мобилен конгрес. Спецификациите му включваха 7,2-инчов 2048×1536 AMOLED дисплей и четири задни камери, но дали финалната версия ще е с такива параметри и кога ще се появи тя, все още не е ясно.

Има слухове, че и Apple и Sony работят по свои модели на сгъваеми телефони. Втората е регистрирала патент за подобно устройство.

Xiaomi в последните месеци пусна няколко видеа, които рекламират неин сгъваем телефон, без да дава много подробности. От видеата се виждаше, че устройствата се сгъват на две места.

Google също вече работи по сгъваем телефон и е патентовала няколко дизайна. Говори се, че единият от тях е тройно сгъващ се.

Китайската Oppo, която прави доста читави смартфони, също има разработка на сгъваем смартфон с размер, сходен с този на Mate X и Galaxy Fold.

Може да е изненада, но и Energizer има свой модел, който се прицелва в нишата на сгъваемите смартфони.

Нов пазарен сегмент

Накратко, забавянията на Samsung Galaxy Fold и Huawei Mate X може би ще сторят услуга на крайния потребител. Те ще дадат време на останалите производители да „наваксат” и да извадят на бял свят своите сгъваеми модели, с всичките им разновидности. Така купувачите ще имат по-богат избор, а и цените навярно ще спаднат драстично и то достатъчно навреме.

Подобна пазарна картина не е непозната от други сфери на бизнеса. Tesla, например, популяризира концепцията за фотоволтаичните керемиди, лансирайки идеята за красивия, „традиционно” изглеждащ покрив, който има функциите на фотоволтаичен масив – и с това направи услуга на десетките производители на соларни керемиди по света, които дори взети заедно нямат маркетинговия бюджет на компания като Tesla.

При всички положения това работи в полза на крайния потребител, така че можем да си позволим да почакаме търпеливо.

Коментари по темата: „Сгъваемите смартфони – двама се карат, трети печели?”

добавете коментар...

  1. Сашо

    Не бих си купил сгъваем телефон.

Коментар