Бъг в Zoom разпали страхове във виртуалния свят

Уязвимост във видеочата в Zoom предизвика нова истерия сред потребителите (снимка: Zoom)

Миналата седмица потребителите научиха за недостатък в приложението за срещи Zoom, който теоретично би позволил на хакер да получи достъп до видео чат или среща, ако един от участниците използва компютър Mac.

Изследователят Джонатан Лайтшух докладва за открития бъг на 8 юли. Zoom бързо отстрани проблема с корекция и заяви, че той не е засегнал потребителите. По-късно Apple пусна „тиха актуализация” на операционните системи за Mac, за да предотврати използването на експлойти на машини, които все още не са приложили решението на Zoom.

Това беше едно от онези интересни открития, които „ловците на бъгове” докладват всеки ден. Но от гледна точка на потребителя, проблемът създаде много повече шум, отколкото обикновено се случва.

Причината донякъде е, че Zoom е една от най-актуалните компании за технологичен бизнес тази година. Цената на акциите й се повиши с повече от 150% от IPO-то през април. Котировките на Zoom почти не се промениха след разкритията за бъг в нейната услуга.

По-рано медиите разкриха, че домашните асистенти на Amazon и Google се използват за следене на разговорите на потребителите и че хакери имат достъп до видео камерите на лаптопи и компютри. Дори главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг поставя лепенка на своята лаптоп камера, според снимка от Instagram, публикувана през 2016 г.

С други думи, бъгът  в Zoom показва, че потребителите са в конфликт с най-новия клас продукти, които предлагат нови видове удобство на нови места – но и крият нови рискове за личния живот.

Потребителите вече демонстрираха устойчивост към събирането на лична информация. Скандалите за неприкосновеността на личния живот във Facebook не намалиха броя на ежедневните потребители на платформата (въпреки че те се отразиха на компанията по много други начини, вкл. с глоба от 5 милиарда долара от FTC).

Страховете от кражба на данните за кредитни карти или социални осигуровки позатихнаха, но възможността за наблюдение в дома или офиса все още предизвика възмущение. Разкритията за асистентите на Amazon и Google бяха водещи заглавия месеци наред и предизвикаха многобройни дебати за това дали и как да се използват новите технологии.

Amazon очаква Alexa да продължи да расте и приходите от продажби да достигнат $19 млрд. до 2021 г. Google Home пък добави 7,2 милиона потребители през 2018 г.

Бързата реакция на новината за Zoom показва, че потребителите сякаш очакват хакерите да са получили достъп до най-личните им моменти. Измамниците също знаят как да се възползват от тези страхове, особено онези, които си служат със секс истории.

Колкото повече хора вярват, че могат да бъдат наблюдавани от техните технологии по всяко време, толкова по-вероятно е да вярват, че непознат в интернет има видеоклипове от хакната им уеб камера.

Коментар