FlixBus планира първите автобуси с горивни клетки

Автобусите с горивни клетки на FlixBus се очаква да изминават най-малко 500 км до следващото зареждане (снимка: FlixBus)

FixBus, най-големият доставчик на автобусни пътувания на дълги разстояния в Европа, инвестира в технология за алтернативно гориво. Компанията планира да тества автобуси с горивни клетки на дълги разстояния, което я превръща в първата в света, започваща такъв проект.

За да се реализира проектът, насочен към устойчива мобилност без емисии на CO2, FlixMobility ще работи съвместно с базираното в Германия технологично дружество Freudenberg Sealing Technologies. Вече са започнали първоначалните разговори с производители за разработване на автобуси за целите на това начинание.

„Пътувайки с автобус на дълги разстояния, спестяваме около 80% от емисиите в сравнение с пътуване с автомобил. Въпреки това не спираме да си задаваме въпроса как можем да направим пътуването още по-устойчиво. След успешното стартиране на три изцяло електрически автобуса искаме да разработим първите автобуси  на дълги разстояния с горивни клетки съвместно с Freudenberg Sealing Technologies”, заяви Андре Швемлайн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility.

Първите електрически автобуси във Франция и Германия бяха произведени от BYD и Yutong в Китай. Сега технологията за енергия от горивни клетки дава възможност на производителите на автобуси в Европа да участват в бъдещето на устойчивата мобилност.

Понастоящем се провеждат разговори с производители на автобуси относно проекта на FlixBus за горивни клетки. През първата фаза на проекта ще се извърши пилотно оборудване на представителен автобусен парк с тази технология.

Превозните средства с горивни клетки се очаква да изминават най-малко 500 км до следващото зареждане. Самото презареждане би трябвало да отнема не повече от 20 минути, тъй като зареждането е с водород, а не с дизелово гориво. Характеристиките на автобусите с горивни клетки, като мощност и ускорение, се очаква да отговарят на действащите стандарти за автобуси за превози на дълги разстояния.

„Хибридна система, която обединява по интелигентен начин батерия и горивни клетки, е изключително практична за тежки превозни средства, пътуващи на дълги разстояния, тъй като изцяло електрическите превозни средства все още не са в състояние да изминават дълги разстояния”, посочи Клаус Мьоленкамп, главен изпълнителен директор на Sealing Technologies..

Наскоро FlixMobility обяви план за действие в областта на климата, който цели 100% неутралност на CO2 най-късно до 2030 г. Това означава, че компанията планира да направи всички пътувания с автобуси и влакове, както и всички бизнес процеси, без емисии на CO2.

Влаковете FlixTrain и електрическите автобуси в Германия и Франция вече се захранват от 100% зелена електроенергия. „Конвенционалните” автобуси на FlixBus също са изключително ефективни. Тъй като повечето автобуси във флота са EuroVI, те често са дори по-благоприятни за климата от средния влак.

Коментар