Стрийминг услугите нямало да убият конзолите за игри

Пазарът на конзоли за игри ще продължи да расте, прогнозира мениджър от индустрията
(снимка: CCO Public Domain)

Специализираните конзоли за игри няма да „умрат” в резултат на появата на стрийминг услуги като Google Stadia. Напротив, пазарът на подобни гейминг устройства ще продължи да се разраства, заяви Хааши Коинума, изпълнителен директор на Koei Tecmo, в интервю за Уолстрийт Джърнъл.

„Може би ще дойде време, когато стриймингът ще потисне конзолата, но не мисля, че специализираните системи ще умрат. В дългосрочен план съм сигурен, че [техният пазар] ще продължи да се разраства”, коментира Коинума.

Той вярва, че поточни услуги като Stadia на Google могат да насърчат клиентите в развиващите се страни да изпробват висококачествени игри и след това да си купят конзоли.

„Едно от местата, където стрийминг игрите имат голям потенциал, е в развиващите се страни, където все още малко хора притежават конзоли и смартфоните не са достатъчно мощни, за да изпълняват игрите, които правим за големите пазари”, каза Коинума.

Според него, Stadia може да представи висококачествени игри на тези хора и някои от тях ще бъдат достатъчно заинтригувани, за да си купят конзола. „Мнозина казваха, че мобилните игри ще убият конзолата. Но това не се случи. Всъщност помогнаха на пазара за конзоли да нарасне”, подчерта Коинума.

Започнал кариерата си като програмист, Коинума прогнозира неочаквани технически проблеми със стрийминг услугата Stadia, когато тя стане обществено достъпна. Той я тества от доста време с играта „Attack on Titan 2: Final Battle”, която е една от първите за новата платформа.

„Играехме само на тестови сървъри и вероятно ще се сблъскаме с неочаквани технологични проблеми при стартирането”, продължи Коинума.

Същевременно той е много развълнуван от перспективата да използва уникалните възможности на центъра за данни на Google Stadia за потенциална доставка на много по-големи и детайлизирани игри. „Би било интересно да видите военна игра, в която суперкомпютърът изчислява ходовете на всеки от десетките хиляди войници”, каза Коинума.

Google Stadia ще стартира на 19 ноември в редица държави по света, вкл. Белгия, Канада, Дания, Финландия, Франция, Германия, Италия, Ирландия, Холандия, Норвегия, Испания, Швеция, Великобритания и САЩ.

Коментари по темата: „Стрийминг услугите нямало да убият конзолите за игри”

добавете коментар...

  1. ха

    Коинума говори глупости. Въпросната услуга на Google не е подходяща за развиващите се страни, защото там интернет покритието е много лошо. Там дори жични телефони няма, а за оптика да не говорим. При това положение, тъй като хората са толкова много и толкова на гъсто, че радио ефирът едва ли ще може да хване натоварването, ако все пак се реализира!!!

    Другата грешна причинно следствена връзка е грешното заявление, че мобилните игри “помогнаха на пазара за конзоли да нарасне”. По-скоро става дума за едновременно нарастване заради подобрения в технологията и на двата продукта. Според мен Stadia просто ще си отдели около третина от потребителите на игри. Дали ще изчезнат конзолите зависи не толкова от потребителите, колкото от разработчиците за съответните технологии. А тези които разработват за конзоли сега със сигурност ще намалеят, защото част от тях ще се прехвърлят към варианта на Google.

Коментар