Fujitsu Forum: доверието е в основата на дигиталната трансформация

Такахито Токита, президент на Fujitsu, говори за „дигиталната етика” – набор от принципи, които вграждат присъщите за японската култура чест, достойнство и уважение в създаването на технологични системи и решения, особено в областта на изкуствения интелект
(снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Всички бизнес организации, които са решени да бъдат част от пазара в новото време, са поели по пъта на така наречената дигитална трансформация – пълно дигитализиране на дейността с цел нейното оптимизиране и ускоряване. Доверието е ключовият фактор в този маратон.

Между бизнес организациите и техните технологични партньори трябва да съществуват отношения, които до голяма степен напомнят на тези в семейството: 100% вяра и непресторена подкрепа. Именно това доверие е лайтмотивът на технологичния форум Fujitsu Forum, който се провежда в Мюнхен.

Всеки ден всеки от нас в своя дом влиза под душа, пуска водата и се изкъпва. Това се случва, без който и да е от нас да се замисля от кой язовир идва водата, с която с облива, колко помпи я изпомпват по тръбата до банята му и какво е налягането в тях. Никой не се чуди колко точно чиста е водата, която го полива, и дали става за къпане. Ние врътваме кранчето и просто се къпем.

Това трябва да правят и съвременните дигитални технологии за всички по света – за фирми и предприятия, общини и държавни агенции, земеделци и инженери. Предизвикателството за технологичната индустрия днес е да направи така, че всичко в различните организации да работи гладко и безпроблемно и да дава конкурентното предимство, нужно за успех.

„Това е най-голямото предизвикателство пред нас днес! Нужно ни е доверие към дигиталните системи около нас”, казва Кнут Молцен, мениджър във Fujitsu за държавите от Югоизточна Европа. „Обичайно ние вярваме на хората около нас. От известно време насам вече имаме смартфони, използваме различни приложения – значи имаме вяра на смартфона си, на приложението си. Когато обаче сме бизнес организация и въвеждаме технологични системи за дигитализиране на бизнеса си, имаме нужда да вярваме на решението, на което ще заложим”, казва Молцен.

Доверието между клиентите и технологичните партньори трябва да е подобно на доверието в семейството, заяви Сами Зоглами, търговски директор на Nutanix
(снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Ключова роля за това доверие играят партньорските технологични фирми – онези, които внедряват правилните технологии по начин, който във всеки различен бизнес решава различен проблем, за да помогне бизнесът да върви напред по-бързо и по-ефективно. „Това доверие трябва да е подобно на доверието в семейството: когато се обърнем към своите близки, ние спокойно можем да споделим за проблемите и тревогите, които имаме, да поискаме съвет – и знаем, че те няма да злоупотребят с нас, но пък ще ни помогнат по най-добрия възможен начин”, коментира в лекция на форума Сами Зоглами, търговски директор на Nutanix.

Днес 67% от бизнесите в Европа са в процес на така наречената дигитална трансформация – 44% обаче се боят, че те може и да не се справят с прехода, разкри Пол Патерсън, мениджър за Северна и Западна Европа във Fujitsu, при откриване на Fujitsu Forum. В подобна ситуация организациите имат нужда от опитен и надежден съветник, на когото да имат вяра, че може да сбъдне тяхната дигитална трансформация. Задължително е това да се случи гладко, безпроблемно и с перспектива за успех в новия свят на постоянна и повсеместна свързаност.

67% от бизнесите в Европа са в процес на дигитална трансформация, но 44% се опасяват, че може и да не се справят с прехода, разкри Пол Патерсън, мениджър за Северна и Западна Европа във Fujitsu
(снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

„Ние сме в процес на преобразяване – от голяма ИТ компания досега днес се стараем да се превърнем в доверен спътник в дигиталната трансформация на бизнес-организациите”, разкри на кръгла маса пред медиите Хиротака Хара – ръководител на научно-изследователските лаборатории на компанията Fujitsu Laboratories. Доверието, и по неговите думи, е ключово в тази промяна. Наред с него има и други два стълба на прехода към дигиталната трансформация – дигиталността и глобалността.

„Ние се стремим да изграждаме „дигитално доверие” – но за нашите клиенти тези дигитални неща като изкуствения интект, смарт-системите, машинното самообучение и други са една цяла, голяма, непозната вселена. Затова за нас е важно да създадем дигитално пространство, което всички могат да изпозлват сигурно и безопасно – да гарантираме доверието, което хората търсят”. Това означава и зачитане на не-технологични аспекти като регулации и закони, етика и морал, религиозни норми, договорни отношения и др., допълни Хара.

За да води в дигиталната трансформация, Fujitsu инвестира много в своите местни партньори, и в хората – специалистите, на които разчита да помагат на бизнесите от цял свят, разказа Такахито Токита, президент на Fujitsu. Една от впечатляващите посоки в този процес на преобразяване е формирането на „дигитална етика” – набор от принципи, които вграждат присъщите за японската култура чест, достойнство и уважение в създаването на технологични системи и решения, особено в областта на изкуствения интелект. Тези пет принципа включват:

  • Създаване на стойност за потребителите и за обществото чрез използване на изкуствен интелект;
  • Стремеж човекът да остане в центъра на вниманието;
  • Стремеж към създаване на устойчиво общество;
  • Стремеж изкуственият интелект да уважава и подкрепя вземането на решения от хората;
  • Прозрачност и отчетност.

„Правим това, защото ние сме глобална компания, а като такава сме длъжни да работим за формирането на устойчиво общество в дигиталната реалност”, коментира Токита сан.

Етиката е един от трите стълба в основите на поведението на добрия технологичен партньор, подчерта и Уил Бленч, генерален мениджър за ЕМЕА в Microsoft.

За да има доверие към технологичните партньори, те трябва да се погрижат за три неща. „Първото е добрата стратегия за предлагането на същинската услуга”, коментира Бленч. „Второто е в технологичната фирма да има култура на емпатията – да сме склонни да съпреживеем проблема на онзи, който се обръща към нас за помощ. Третият е отговорността ни към онези, които са ни се доверили, и етиката”.

Етиката е един от трите стълба в основите на поведението на добрия технологичен партньор, подчерта Уил Бленч, генерален мениджър за ЕМЕА в Microsoft
(снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Всичко това е важно и в светлината на факта, че много от организациите имат някакви свои вътрешни ИТ системи, с които са работили години, и преходът към новата среда се усложнява от тези стари, „онаследени” технологични платформи. Според проучване на Fujitsu, за 58% от организациите в Европа е налице препятствие пред дигиталната трансформация – техните остарели ИТ инфраструктури.

„Факт е, че 99,9% от компаниите, които работят на пазара днес, не са от породата на Uber – те не са „родени” в облака”, коментира Александър Валнер, мениджър за ЕМЕА в NetApp. „Това означава, че имаме някакви стари ИКТ системи, които трябва да променим, за да се дигитализираме. Затова ни трябват партньори, на които вярваме безусловно и които да ни помогнат да прегазим блатото на този проблем”, заключи той.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар