TechNews.bg
Водещи новиниНовини

Киберспорт индустрията превишава 1 млрд. долара

Аудиторията на електронните спортове ще се увеличи с около 11,3% тази година
(снимка: CC0 Public Domain)

Приходите от индустрията за електронни спортове ще надхвърлят 1 милиард долара през 2020 г., сочи прогноза на Newzoo. Същевременно ще нараства и глобалната аудитория на подобни кибер занимания.


През настоящата година постъпленията на индустрията ще достигнат 1,1 милиарда долара, без да се отчитат приходите от реклама в излъчващите платформи. Това е с 15,7% повече спрямо миналата година.

[related-posts]

Основен източник на приходи за киберспорт индустрията са медийните права и спонсорството – те ще генерират $822,4 милиона долара за участниците на пазара. Най-голям дял от приходите ще се падне на Китай – около 35%.

Очаква се и ръст на аудиторията на електронните спортове с около 11,3%. Newzoo изчислява, че броят на зрителите на eSports през 2020 г. ще бъде около 495 милиона, от които 223 милиона са фенове на електронните спортове, а 272 милиона – случайни зрители.


Ключов фактор за растежа е повишаването на осведомеността на аудиторията в Латинска Америка, Африка, Югоизточна Азия и Близкия изток. Експлозивното развитие на мобилните комуникации и ИТ инфраструктурата в тези региони ще доведе до увеличаване на общата аудитория до 646 милиона души през 2023 г.

още от категорията

Северна Корея отвори първия си компютърен клуб

TechNews.bg

Е-спортът за първи път влезе в игрите на Общността

TechNews.bg

Китай отваря хотел за е-спорт с виртуален асистент

TechNews.bg

Българската училищна еспорт лига излъчва новия шампион

TechNews.bg

Включват е-спортовете в Игрите на Общността 2022

TechNews.bg

Е-спорт федерация предложи турнири за хора с увреждания

TechNews.bg

Коментари