Е-спортът за първи път влезе в игрите на Общността

Е-спортовете влязоха в програмата на игрите на Общността в началото на август (снимка: CC0 Public Domain)

Миналия уикенд в Бирмингам, Великобритания, се проведоха т.нар. Игри на Общността. В рамките на събитието за първи път имаше и Шампионат по е-спортове.

Въпреки вълнението около събитието, което се проведе едновременно с Игрите на Британската общност, благодарение на стратегическото партньорство с Глобалната федерация по електронни спортове (GEF), някои гейминг ентусиасти останаха малко разочаровани. Събитието не включваше топ-заглавия като Fortnite, League of Legends (LoL) и Overwatch.

Въпреки това популярните заглавия Rocket League, eFootball Series и Dota 2 станаха част от шампионата. Така Бирмингам може да послужи като още един важен крайъгълен камък за дисциплината, която все още е в начален стадий в сравнение с някои от нейните „колеги“.

Общо сто играчи, представляващи 20 различни нации от Британската общност, се бориха за медали в трите видеоигри: Rocket League, Dota2 и eFootball. Тестът в крайна сметка бе определен като успешен.

„В бъдеще това ще бъде спорт в рамките на Игрите – това е моето лично мнение“, коментира инициативата пред BBC президентът на Федерацията на Игрите на Британската общност Дейм Луиз

Може би този успех не е случайност или съвпадение. След като се смяташе за нишов спорт в началото на миналото десетилетие, е-спортът привлече около 500 милиона зрители и генерира повече от $1 милиард приходи само през 2021 г.

Ето защо не може да бъде изненада за никого, че в по-ново време игрите попадат под интензивния поглед на официалните спортни органи като Международния олимпийски комитет и Федерацията на игрите на Британската общност.

Коментар