Българската училищна еспорт лига излъчва новия шампион

Електронните спортове са една от най-бързоразвиващите се глобални индустрии
(снимка: CC0 Public Domain)

На 25 и 26 юни в София ще се проведат финалите на втория сезон на българската училищна еспорт лига – School Esports League. Най-добрите отбори през сезона ще излъчат новия училищен шампион на страната по електронни спортове.

Електронните спортове са една от най-бързоразвиващите се глобални индустрии днес. Това са организирани състезания по видеоигри, в които отбори и играчи се състезават един срещу друг, а мачовете и турнирите се излъчват на живо и включват коментар и награден фонд.

School Esports League (SEL) е първата българска училищна еспорт лига. Тя стартира преди две години като част от по-голям проект – занимание по интереси „Гейминг концепции”, чиято мисия е да въведе електронните спортове на училищно ниво и да ги направи достъпни за всеки ученик в страната.

Целта е създаване на иновативна учебна среда в българските училища, която да стимулира учениците чрез техния интерес към електронните спортове и да пренесе мотивацията им в класната стая, което от своя страна да доведе до придобиване на важни умения за кариерно и личностно развитие и повишаване на академичния успех.

„Гейминг концепции” е свободноизбираема извънкласна дейност със STEM и практическа насоченост и има шанс да ангажира и мотивира ученици, които не участват в други извънкласни и спортни дейности, като им даде възможност да изучават материя, към която имат силен личен интерес.

Заниманието е първо по рода си за България, а част от акцентите на уроците са поставяне на цели и вземане на решения, здравословен начин на живот и хранене, анализ и самоанализ, технически уроци, кариерно проучване и ориентиране.

Много от задачите и проектите предполагат използването на компютър и интернет и в този смисъл дистанционната форма на обучение през последните 2 учебни години по никакъв начин не е оказала негативно влияние на заниманието, което има възможност да се провежда както в присъствена, така и в смесена или дистанционна форма на обучение.

Counter-Strike: Global Offensive е най-популярната игра в жанра шутър от първо лице в еспортовете
(снимка: School Esports League)

Освен уроците, пречупени през призмата на гейминга, учениците се състезават срещу други училища по любимите си компютърни игри. През първите два сезона на лигата, те са две – League of Legends, игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей). Второто заглавие е Counter-Strike: Global Offensive – най-популярната игра в жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове.

Общо 30 училища участват във втория сезон, които са сформирали 36 League of Legends отбора и 37 CS:GO отбора. Най-добрите 4 отбора във всяка игра се класират за финалната фаза и ще се изправят един срещу друг на живо на финалите в София този уикенд, където ще играят полуфинали и финал помежду си, и ще излъчат новия училищен еспорт шампион на България по двете дисциплини.

Класиралите се отбори за финалната фаза по League of Legends:

  • VTG (ВТГ „Г.С. Раковски”, Варна)
  • D’Aces (ПГСУАУ „Атанас Буров”, Силистра)
  • PGPZE (ПГПЗЕ „Захарий Стоянов”, Сливен)
  • excelgains (ПМГ „Проф. Емануил Иванов”, Кюстендил)

Класиралите се отбори за финалната фаза по Counter-Strike: Global Offensive:

  • 134 SU (134 СУ „Димчо Дебелянов”, София)
  • LowExpectations (EГ „Д-р Петър Берон”, Кюстендил)
  • gpche YR (ГПЧЕ „Йордан Радичков”, Видин)
  • PGEE MAFIA (ПГЕЕ „Апостол Арнаудов”, Русе)

Освен купа и медали, победителите ще получат и предметни награди от официалния партньор но инициативата TELUS International Bulgaria, която поддържа едни от най-популярните компютърни игри на над 15 езика. Част от училищата, участващи в лигата, ще получат като дарение компютри и монитори, които ще се използват не само за целите на клуб „Гейминг концепции”, но и ще обновят частично материално-техническата им база.

Коментар