Дигиталните „преживявания” са все по-важен приоритет

Компаниите виждат дигиталните „преживявания” като все по-важен приоритет и ключ към успеха
(снимка: CCO Public Domain)

Липса на комуникация, ограничени ресурси и недостатъчна подкрепа от висшия мениджмънт са довели в последните 12 месеца до отмяна или забавяне на проекти, насочени към дигиталното присъствие на организациите, признават 90% от участниците в глобално проучване на софтуерната компания Progress, проведено от Insight-Avenue.

900 лидери в различни области на бизнеса – разработка на приложения, уеб разработка, маркетинг и дигитален бизнес – от средни и големи компании в Северна Америка, Централна и Южна Америка и Европа разкриват приоритетите и предизвикателствата на организациите в създаването, пускането и управлението на дигитални „преживявания”.

Компаниите виждат дигиталните „преживявания” като все по-важен приоритет и ключ към успеха, сочат резултатите от проучването. Реализирането им обаче изисква по-интегриран подход, обхващащ всички участници в процеса – разработка, ИТ и бизнес потребители.

Според данните от проучването:

48% от участниците посочват, че трябва да предприемат активни стъпки в областта на дигиталните „преживявания”, а 32% смятат, че имат 1-2 години време, преди техният бизнес да усети негативни последствия;

79% от организациите имат мандат да използват дигитални решения с цел постигане на по-високо конкурентно предимство;

93% са съгласни, че координацията на работата по дигиталните системи и разработката на приложения може да ускори дигиталната трансформация на бизнеса и да доведе до по-бързи резултати;

77% посочват, че координацията и синхронизацията между ИТ и бизнеса е добра;

топ приоритет за бизнеса са B2C „преживяванията” (72%), като тези, насочени към  служителите и B2B/партньори стават все по-важни;

към традиционните канали като десктоп и уеб се присъединяват  служебни устройства (64%), мобилни приложения (58%) и портали 56%); сред каналите, които е най-вероятно да бъдат добавени през следващите 12 месеца, са виртуална реалност (46%), разширена реалност (41%) и микроприложения (40%).

„Живеем в нова бизнес реалност, обусловена от редица безпрецедентни глобални събития”, коментира Лилия Месечкова, старши директор „Софтуерно инженерство” в Progress и част от лидерския екип на компанията в България. „Никога досега дигиталната свързаност и комуникация между организациите и техните клиенти и партньори не е била толкова приоритетна. Колкото по-интуитивно и задържащо вниманието дигитално присъствие може да предложи една компания, толкова по-успешна ще е тя – сега и занапред”.

Инженерният екип на компанията в България разработва Progress Sitefinity – основата на платформата на Progress за дигитални решения. С нея разработчиците лесно могат да създават нови технологии, а маркетинг екипите да се възползват от функционалности за оптимизация на стъпките за клиентите в дигиталните комуникационни канали на бизнеса.

Коментар