eBay стартира нова програма за българските търговци

Броят на българските търговци в eBay се е увеличил с 25% през последните три месеца
(снимка: eBay)

Нова програма на гиганта в онлайн търговията eBay ще помогне на предприемачите в България да управляват бизнеса си дори след непредвидимо предизвикателство като пандемията COVID-19, съобщиха от компанията.

Always Open разкрива нови възможности за износ на дребно за компании от малкия и среден бизнес, които разполагат с над 100 различни артикула в инвентара си, като същевременно предоставя повечето от услугите си безплатно.

Допуснатите до участие в програмата фирми ще получат безплатно абонамент за eBay Store в Premium или Megastore секциите за три месеца, достъп до програмата за обучение по експорт, 50 000 обяви до края на месец юли и възможност за персонално съдействие от съветник за развитие на бизнеса.

„Кризата, причинена от пандемията, принуждава предприемачите да търсят алтернативни начини за развитие на бизнеса си. Нашите данни показват, че износът вече е един от тях – броят на българските търговци на платформата се е увеличил с 25% през последните три месеца”, коментира Иля Кретов, генерален мениджър на „Глобални пазари с висок потенциал за развитие” в eBay.

През миналата година компанията стартира програма за насърчаване на износа Export Revival, за да помогне на българския бизнес да започне да продава по целия свят. Десетки търговци се включиха в обучението и сега успешно управляват своите международни търговски операции, подчерта Кретов.

„България е приоритетен пазар за моя екип в eBay – пазарът има силен експортен потенциал и уникални продукти, които да споделя с целия свят. На платформата има над 11 000 активни търговци от България, като много от тях развиват бизнеса си в партньорство с eBay вече над десет години”, разказа мениджърът.

Сега eBay иска да помогне на повече малки и средни предприятия да преминат през кризата и да запазят магазините си отворени в този период. Наскоро стартиралата програма Always Open цели да подкрепи българските предприемачи и „да им даде възможност да бъдат независими от всякакви препятствия”. Програмата вече се е доказала като много ефективна за стотици фирми в Гърция, Израел и Русия, посочи Кретов.

Вътрешната статистика на eBay показва значителен ръст в продажбите по време на карантината от български фирми в няколко основни категории продукти. Хиляди потребители по целия свят са закупили български продукти за грижа за кожата и козметика. Продажбите на бои за коса са се увеличили с 330%, тези на кремове и други продукти за кожата на краката с 35%, на подхранващите и пилинг маски с 678%, на стилизиращите продукти за коса с цели 2539, а на кремовете за поддържане кожата на ръцете и ноктите – със 72 процента.

Други потребители пък предпочитат занаятите и готвенето пред процедурите за красота – продажбите на продукти за печива и приготвяне на десерти са се увеличили с 1137%, а тези на играчките и минифигурките от типа на Lego са скочили с 477 процента. Успешна категория по отношение на експортните продажби е тази за оборудване и части за басейни с ръст от 410% в България.

Най-активните потребители, направили покупки от български търговци в eBay, са от САЩ, Великобритания, Германия, Италия, Франция и Испания – те са закупили общо над 700 000 артикула от март до май 2020 година.

Коментар