UK заменя дизеловите влакове с такива на батерии

Обединеното кралство подготвя план за по-екологичен жп транспорт
(снимка: CC0 Public Domain)

Великобритания планира да преоборудва всичките си дизелови влакове така, че да се задвижват с батерии. Това е голяма стъпка напред, след като Hitachi Rail и Hyperdrive Innovation подписаха изключително споразумение за разработване на батерии в Североизточния регион.

Двете компании са готови да ускорят производството на батерии, които могат да се вграждат в железниците и да осигурят нулевоемисийни електрозахранване за стотици влакове в Обединеното кралство, съобщи GreenTech.bg.

В момента производителите на влакове по целия свят се състезават за разработване на модели с нулеви емисии, които могат да обслужват неелектрифицирани маршрути. Понастоящем неелектрифицираните трасета са източник на сериозно замърсяване на въздуха заради използването на дизелово гориво.

Обединеното кралство се разглежда като особено важен пазар, тъй като почти две трети от железопътната мрежа там не е електрифицирана. Страната има 32 хиляди километра железни пътища. В последните години обаче правителството се ангажира с амбициозни цели за декарбонизация както на железопътния сектор, така и на икономиката като цяло.

Hitachi идентифицира своите 275 влака като потенциални първи получатели на батерии от новото производствено съоръжение във Великобритания. Фирмата има потенциал да монтира батерии на всички нови метро и междуградски влакове, които ще са необходими през следващите години, за да заменят стареещия дизелов парк.

Според скорошен анализ на компанията, потенциалния пазар на батерийната технология на Hyperdrive и Hitachi е над 400 влака. Към днешна дата само 42 на сто от железопътните линии в Обединеното кралство са електрифицирани, като британските влакове използват 469 милиона литра дизел всяка година, отделяйки над 2,4 милиона тона CO2 годишно, по данни на транспортното ведомство.

От министерството на икономиката подчертават, че нулевоемисийният обществен транспорт е жизненоважен фактор за изграждане на силна, „зелена” икономика, особено след пандемията.

Коментар