Умни камери и аналитичен софтуер движат пазара на видеонаблюдение

Видеонаблюдението е съществена част от сигурността в предприятията
(снимка: CC0 Public Domain)

Солиден растеж предстои за пазара на камери за видеонаблюдение, тъй като системите за интелигентен мониторинг и съответният софтуер за анализи правят възможни нови похвати в прилагането на технологиите.

Според нови данни на анализаторите от IDC, пазарът на камери за видеонаблюдение ще бележи близо 13% годишен растеж до 2025 г., въпреки отрицателното въздействие на пандемията COVID-19 и изключването на пазарните лидери в резултат на остри политически спорове.

Развитието на пазара до голяма степен се дължи на увеличаващото се възприемане на системите за интелигентни камери и аналитичния софтуер, което позволява тези системи да бъдат използвани в различни „роли” отвъд обикновеното наблюдение, казва IDC.

Новата прогноза на IDC изчислява, че световният пазар на камери за видеонаблюдение ще нарасне до 44 милиарда долара до 2025 г., в сравнение с 23,6 милиарда долара през 2019 г. Това означава среден годишен темп на растеж от близо 13%.

„Растежът на бизнеса с камерите за видеонаблюдение се ръководи от възприемането на системите за интелигентни камери и разпространението на различни приложения за видео-анализи, които стават възможни чрез тези камери”, казва Майк Джуд, директор по научните изследвания в областта на видеокамерите и приложенията за машинно зрение в IDC.

„Въпреки че на пазара се наблюдава краткосрочен спад, предизвикан от въздействията на COVID-19, по-дългосрочните перспективи ще бъдат обусловени от нарастващото използване на видеонаблюдението в правоприлагането и физическата сигурност”, допълва той.

Видеонаблюдението е съществена част от сигурността в предприятията. Не бива да се подценява обаче връзката му с опазването на данните, предупреждават анализаторите. „Докато повечето средства за защита на данните започват и завършват с данните, съхранявани или пренасяни в информационната инфраструктура на организацията, фокусът на IDC включва и защитата на данните, преди те да станат данни; тоест защитата на интелектуалната собственост, която хората носят със себе си, сиреч опазването на самите хора”, обяснява компанията.

„Физическата сигурност на зоните, където работят креативните хора, включително излагането на биологични заплахи като COVID-19, е от решаващо значение за компаниите, които все повече зависят от въвеждането на иновативни нови услуги и продукти за стимулиране на генерирането на приходи. Загубата на служител с добра идея, която все още не е изказана, е голяма загуба за организацията – това може да бъде пагубно за бъдещето на компанията”, казва IDC.

Според прогнозата, пазарът в Северна Америка все още е и ще продължи да бъде водещият потребител на камери за видеонаблюдение, следван от Китай. Около една трета от пазара се пада на „потребителските” устройства. Това до голяма степен се явява резултат от стремежа към изграждане на системи за домашна охрана и видеонаблюдение. Принос има и интересът към камерите за автомобили.

IDC казва, че създаването на черен списък на китайските производители на камери от американското правителство няма да забави растежа на пазара. Вместо това мярката ще „отвори пазара за много от по-малките производители на камери”.

Използването на усъвършенствани анализи на база изкуствен интелект за активиране на приложения като разпознаване на лица може да доведе до разработване и въвеждане на нови законови регулации в различните страни. Те биха могли да повлияят на растежа на пазара, като в някои случаи да го забавят.

Коментар