Анкета във Viber дава превес на присъственото обучение

Платформата Viber се използва за различни учебни цели по цял свят
(графика: Rakuten Viber)

Повечето потребителите на Viber в България вярват, че учебната година трябва да започне присъствено, сочат резултатите от анкета на популярната платформа за комуникации, проведена в 24 страни в Европа, Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Северна Америка.

Глобалното проучване категорично показва , че потребителите използват активно приложението наред с другите платформи за онлайн обучение. В световен мащаб над 70% биха използвали Viber, за да общуват едновременно с учители, родители и ученици през предстоящата учебна година.

В България повече от 77% от гласувалите в анкетата, вярват, че учебната година трябва да започне присъствено. В специализираната общност на учителите във Viber вотът на анкетираните е 74% в полза на присъственото обучение. Също толкова голям е процентът на потребителите, които ще използват платформата, за да поддържат връзка едновременно с учители, ученици и родители, по време на образователния процес.

Анализът на резултатите показва още, че значителен процент от потребителите в България използват и десктоп версията на популярното приложение – за образователни цели. Съответно 25% от отговорилите твърдят, че използват единствено десктоп версията или комбинация от мобилна и десктоп версия на Viber за образователни цели.

Изминаха няколко месеца от началото на пандемията от COVID-19 и училищата по цял свят все още обмислят как е най-добре да започне следващата учебна година. На много места, учениците ще се завърнат по класните стаи, като спазват всички мерки за безопасност. Други пък ще се опитат да приложат хибриден модел или ще продължат изцяло дистанционно.

Според последното становище на Министерство на образованието в България, учебната година ще започне присъствено от 15-ти септември. Дали обаче това ще се запази за цялата година или ще настъпят  промени, предстои да разберем, коментираха от Viber.

Независимо от формата, новите модели на обучение ще изискват и нови методи за насърчаване на образованието по начин, който да бъде най-близък до вече познатия, доколкото е възможно, и да гарантира, че всички получават достъп до необходимите им ресурси.

За да подпомогне учениците и учителите, независимо дали занятията се провеждат онлайн или офлайн,  Viber въвежда няколко нови функционалности – например, опция за куиз в анкети в общностите и груповите чатове, както и напомняния в Моите бележки (My notes) и подобрена галерия за снимки и видео.

„Само до преди година, идеята обучението да е 100% дистанционно, изглеждаше като фикция от бъдещето. Сега обаче заради кризата предизвикана от COVID-19 видяхме, как това се случи само за няколко седмици”, сподели Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber.

В края на последната учебна година Viber бе използван за различни учебни цели по цял свят. Според проучване, проведено вътрешно от компанията сред 8 държави от Централна и Източна Европа, 65% от запитаните учители посочват, че са използвали Viber като инструмент който улеснява общуването между часовете.

Коментар