Как сватбите „избягаха” в Instagram

Бизнесът със сватби се променя по интересен начин във време на пандемия
(снимка: CC0 Public Domain)

Сватбеният бизнес е един от най-силно пострадалите от пандемията „коронавирус”. Но сега, оказва се, този сектор се променя по интересен начин: той „бяга” в социалната мрежа Instagram.

Към края на март всеки от клиентите на сватбената агентка Кат Фъргюсън е отменил или отложил сватбата си. Нейната компания за брачни церемонии „Little Creek Events” има 20 събития, насрочени за пролетта и началото на лятото на 2020 г. След появата на Covid-19 обаче няма нито едно.

„Навлязох във време за размисъл”, казва тя пред The Verge. „Станах много тиха в Instagram. Не чувствах, че има нещо, което мога да публикувам, което е подходящо или приятно. Не можах да публикувам сватби, когато хората отменяха сватбите си”.

Компанията на Фъргюсън е базирана в САЩ: в Охай, Калифорния – своеобразен анклав в основата на планината Топатопа близо до Санта Барбара. Преди пандемията двойки от цял свят ходят там, за да организират своите събития. По размер сватбите варират от 120 до 180 души. С налагането на мерките за дистанция обаче събитията рязко секват.

Фъргюсън наблюдава как двойките започват да се женят тихо и набързо в обредния дом, почти самички, притихнали, без тържества или само с най-близките хора. Няма шум, няма бурни аплодисменти, няма екзалтирана публика. Тогава ѝ хрумва идея. „Казах си, нека правим това, което хората искат”, казва тя. „Хората искат да „избягат”, но не искат да жертват стила”.

Ето така се ражда микросватбата. Тя е тиха и скромна, но когато погледнете снимките в Instagram, няма да разберете това. Напротив. Когато видите фотосите, ще си помислите, че двойките са се женили я в Лас Вегас, я на друго някое от най-лъскавите места на света.

Преобразената сватба е с малко гости – с 10-12 души, защото общо взето толкова е ограничението за „масови събирания” в момента на много места по света. Празненството е кратко. И въпреки това фото-историята от събитието е пищна, омайна – „като в онези времена”. В Instagram сватбата бива запечатана като приказно преживяване. Изглежда така, сякаш младоженците и целите им фамилии „три дни яли, пили и се веселили”.

Как се случва това? Вместо ресторанти с огромни маси сега „теренът” на една сватба е малък сватбен център, където има всичко – декори с бледорозови цветя, плетени столове и добре подредена кактусова градина, например. Всичко е красиво като в приказка.

Церемониите се провеждат на открито. Мястото на провеждане, свещеникът, флоралната арка, музиката – всичко е изпипано до последния детайл.

Но най-вече изпипани са снимките. Те се правят да изглеждат така, сякаш са заснети преди пандемията. Булките носят цветни корони, шампанско се лее в кристални чаши. Минималистично е и в същото време паметно. Няма нужда от 150 души, за да се запечата светлият момент, нали?

Сватбеният бизнес все още наблюдава как повечето двойки отлагат сватбените си дати за някое време през 2021 г. Все повече хора обаче не вярват, че дотогава всичко ще се оправи. Все повече хора приемат, че животът в условия на коронавирус е „новата норма” – малко хора, физическа дистанция, маски, ръкавици…

В тази обстановка новият сватбен модел уважава всички правила на безопасността, но в същото време прави така, че денят е запомнящ се, бляскав, фантастичен – и светът изглежда същият както преди – разбира се, в Instagram.

Освен всичко, за сватбените агенции това е нова възможност. Сега Фъргюсън планира по три до пет церемонии на ден! Всяка двойка провежда своя сватбен ритуал в рамките на час – час и половина. Организацията е перфектна и хората никога не виждат друга сватба, така че всяко събитие се усеща като специално и уникално.

Нетърпеливите да сключат брак се възползват и броят на събитията на агентката отново расте. Тя дори казва, че планира да запази организирането на „микросватби”, дори след като пандемията отшуми.

Коментар