Тенденциите в дигиталния маркетинг за 2021 година

2021 година е съвсем близо и е време да мислим за новите тенденции в дигиталния маркетинг
(снимка: CC0 Public Domain)

Ако даден бизнес иска да популяризира името си и да генерира продажби, то той трябва да разполага с правилна стратегия. Чрез маркетинга компаниите привличат и задържат своите клиенти. Ето защо в сърцето на успешния бизнес се крие маркетингът, който с годините се превърна в задължителна и изключително важна част от всеки бранд.

2021 година е съвсем близо, което означава, че е време да започнете да мислите за новите тенденции в дигиталния маркетинг. През настоящата година се сблъскахме с драстични промени, породени от пандемията COVID-19, и изглежда, че новата година ще донесе със себе си много трансформации.

За да бъдете добри маркетолози, е необходимо да следите тенденциите – да бъдете в крак с новостите, за да ги внедрявате в маркетинговата си стратегия. Маркетинг академията към лицензиран Учебен център Нет Ит, като лидер в организирането и провеждането на професионални обучения, споделя своите прогнози за света на дигиталния маркетинг през 2021 г., които ще са от полза за бизнеса.

1. Оптимизиране на гласовото търсене

Този тип услуга създаде истински бум! Например Google Home – виртуален асистент, разчитащ почти изцяло на гласови заявки, за да обслужи клиентите си. Това е удобна функция, която позволява на потребителите да търсят отговорите на своите въпроси, без да пишат по клавиатурата. Този метод е идеален за хора, които са постоянно в движение.

Съществуват известни разлики между търсенето чрез писане на ключови думи и гласовото търсене. При втория метод е много по-вероятно потребителите да прилагат разговорен език и да използват „думи с дълги опашки” (Long Tail Keywords).  Един от най-добрите способи, за да гарантирате, че бизнесът ви е оптимизиран за гласово търсене, е като актуализирате профила си в Google My Business (GMB).

Понастоящем около половината от населението на света използва под някаква форма гласово търсене. През 2021 г. се очаква броят на тези потребители само да нараства.

2. Използване на видео реклама

Чрез платформи като YouTube и TikTok и чрез функции като „истории” в Instagram, видеото продължава да става все по-популярно за реклама. Последни проучвания сочат, че една трета от купувачите правят покупка на артикул или услуга, след като са видели видео реклама. Това показва нейното влияние върху финалното решение на потребителите.

Платформи като Facebook и Instagram, които някога са били ориентирани към изображенията, сега се превърнаха в емисии, пълни с видео съдържание. Видеото улеснява компаниите да подчертаят предимствата и характеристиките на предлаганите продукти. Добавяйки видеоклипове в социалните си мрежи ще засилите емоционалната си връзка с потребителите, което ще доведе неминуемо и до продажби.

Маркетинг академията споделя, че 76% от пълнолетните хора в САЩ, Великобритания и Австралия са закупили продукт след гледане на видеоклип.

3. Прилагане на маркетинг чрез микро-инфлуенсър

Инфлуенс маркетингът е популярна тактика от години. Първоначално брандовете смятаха, че е по-изгодно и успешно да си партнират с изключително популярни личности (макро-инфлуенсъри) с милиони последователи. Този подход се оказа много скъп и донякъде не много ефективен. Някои знаменитости с огромен брой последователи имат доста ниска степен на ангажираност на потребителите, което води и до ниска възвращаемост в сравнение с влиятелни лица от по-ниско ниво (микро-инфлуенсъри).

През 2020 г. микро-инфлуенсърите станаха много по-предпочитани, след като хората откриха ефекта, който имат върху потребителите относно решенията за покупка. Те са по-отдадени на активното ангажиране със съдържанието си, насочено към техните последователи. Тези „по-малки инфлуенсъри” обикновено имат специфична пазарна ниша, което улеснява собствениците на бизнеси да достигнат до своята целева аудитория, което води след себе си до реализирани продажби.

Тенденциите сочат, че този вид маркетинг, чрез влиятелни лица, ще стане все по-успешен. Затова Маркетинг академията ви съветва да започнете проучване и търсене на подходящи инфлуенсъри, които имат последователи, отговарящи и на вашата желана публика и биха се заинтересували от услугите или продуктите, които предлагате.

Всяка нова година води със себе си нови тенденции и стратегии за прилагане. Предпочитанията на потребителите също се променят с времето. Ключът към успеха е да се информирате и да се учите постоянно.

Ако желаете да бъдете в крак с новостите и да натрупате ценни знания и умения,  то правилното място за вас е Маркетинг академията. Тя организира и провежда ежегодно обучения, които са подходящи както за напълно начинаещи, така и за хора, които желаят да обогатят своите знания. В нея се предлагат широк спектър от възможности и обучения.

Още днес започва безплатно обучение – Въведение в дигиталния маркетинг. Не пропускайте тази възможност.