HP успя да измести Lenovo от първото място на пазара за лаптопи през третото тримесечие на годината (юли-септември) по брой продадени устройства, сочи нов доклад на Strategy Analytics.
През разглеждания период HP е доставила на световния пазар 14,7 милиона преносими компютъра. Това е ръст от 43% спрямо третото тримесечие на миналата година, отбелязва Strategy Analytics.
Китайският производител Lenovo изостава много малко от HP – компанията е продала 14,6 милиона лаптопа през тримесечието, регистрирайки 25% ръст на годишна база.
На трето място е американската Dell, чиито продажби за периода юли-септември достигат 8,5 милиона броя лаптопа. Това е ръст от 18% спрямо третото тримесечие на миналата година.
Индустрията ускорява темпо, поради широкото възприемане на дистанционната работа, дистанционното обучение и нарастващото търсене на домашни забавления. В крайна сметка тези фактори водят до 34% ръст в продажбите на лаптопи през тримесечието.
В настоящата ситуация се наблюдава особено оживление в сегмента на т.нар. хромбуци (мобилни компютри под управление на Chrome OS от Google). Делът на хромбуците вече възлиза на 16% от общите продажби.