Инфотеймънт системата на Мерцедес промени радикално взаимодействието с автомобилите на марката. Второ поколение на технологията с възможности за самообучение дебютира в S-класа преди няколко месеца, а следващата голяма стъпка е под формата на новия изцяло електрически EQS и опционалния MBUX Hyperscreen.
Представяйки новата система, Мерцедес говори за „емоционална интелигентност”. Големият извит екранен блок с уникален дизайн се простира почти изцяло от лявата до дясната A-колона в автомобила. Към това е добавен и изкуствен интелект (AI) със софтуер, който се самообучава. Дисплеят и оперативната система се адаптират напълно към потребителя и правят персонализирани предложения за информационни, комфортни и автомобилни функции.
„Хиперекранът” е както мозъкът, така и нервната система на автомобила, казват от компанията. Той постоянно опознава собственика и предоставя персонализирано информационно-развлекателно и оперативно съдържание, дори преди той да кликне или премине през менютата.
Благодарение на така наречения „нулев слой”, потребителят не трябва да търси най-често използваните функции през подменюта или да подава гласови команди. Най-важните приложения винаги се предлагат по контекстуален начин в топ изгледа на екрана. По този начин на водача на EQS се спестяват множество стъпки при работата със системата.
MBUX Hyperscreen е пример и за дигитално-аналогов дизайн: дисплеите се свързват помежду си в обща цифрова повърхност, в която са интегрирани и аналоговите вентилационни отвори. Широкият и извит екранен блок е с впечатляващите размери от 141 сантиметра. Зоната на дисплеите, която пътниците могат да използват, е с площ 2,432.11 кв.см.
За особено ярко изображение в дисплеите се използва OLED технология, която допринася за наситени контрастни изгледи, независимо от ъгъла на видимост и условията на осветление. 8-ядрени процесори и бърза 24GB RAM са някои от техническите спецификации на системата.
Спътникът на водача отпред вече разполага със собствен дисплей и работна площ. Персонализиране на съдържанието е възможно с въвеждането на до седем профила. Развлекателните функции на пътника обаче са достъпни само по време на пътуването и в рамките на специфичните за страната законови разпоредби. Ако седалката на пътника не е заета, екранът се превръща в дигитална декоративна част.
Над 20 допълнителни функции – от активната програма за масажиране през напомнянето за рожден ден до списъка със задачи – се предлагат автоматично с помощта на изкуствен интелект, когато са подходящи за клиента. Например, шасито на EQS може да бъде повдигнато, за да се осигури по-висок пътен просвет – полезна функция за стръмни входове в гараж или при преминаване на легнал полицай.
MBUX запаметява GPS позицията, при която потребителят е използвал функцията „Повдигане на автомобила”. Ако превозното средство се приближи до GPS позицията отново, MBUX самостоятелно предлага повдигане на купето на EQS.
Mercedes-Benz User Experience се появи през 2018 г. в сегашната А-класа, а по пътищата в света вече има над 1,8 милиона леки автомобили с такава система. Вановете с трилъчата звезда също разчитат на MBUX.