Онлайн игрите са „развъдник” за DDoS атаки

Популярността на онлайн игрите нараства като снежна топки по време на пандемията
(снимка: CC0 Public Domain)

Онлайн игрите се превръщат в изключително доходоносна и желана мишена за атаки от типа „разпределени заявки за отказ на услуга” (DDoS), според компанията за облачна DDoS сигурност Nexusguard. 77% от кибератаките през третото тримесечие на 2020 г. са били насочени към онлайн игрите и хазартните индустрии.

Киберпрестъпниците се възползват от непрекъснато нарастващата популярност на онлайн игрите в момент, когато в много страни е наложена мярка за ограничаване на излизанията на открито и посещенията на публични места. Популярността на игрите е привлякла вниманието на нападателите, допринасяйки за 287% годишно увеличение на DDoS атаките през Q3 2020, сочи анализът на Nexusguard.

Геймърите са доходоносни и направо „неустоими” мишени за атакуващите, тъй като са „емоционално ангажирани, социално активни и често харчат значителен разполагаем доход за своите игри”, отбелязват експертите. В същото време латентността и проблемите с достъпността са голяма драма за света на онлайн игрите.

Главният технологичен директор на Nexusguard Джунимън Касман обяснява, че тенденцията към атакуване на игралната индустрия трябва да се следи отблизо както от геймърите, така и от сектора на киберсигурността. „Онлайн игрите са като снежни топки – отчасти поради разпространението и популяризирането на облачните услуги, отчасти и заради ограничените възможности за домашно забавление по време на пандемията. Комбинацията от двете осигурява на кибернападателите голямо разнообразие от цели, които да използват”, казва Касман, цитиран от Securitybrief.

„Доставчиците на игрови услуги, доставчиците на комуникационни услуги и всички други организации, които имат връзка с бранша, трябва да предприемат стъпки за защита на услугата, включително разделяне (сегрегиране) на приложенията с цел минимизиране на допълнителните щети или репетиране на упражнения за реагиране при инциденти, за да се намали потенциалът за прекъсване на услугата по време на атака”, съветва Касман.

Въпреки че онлайн игрите са силно чувствителни към латентност и загуба на пакети, изследователите на Nexusguard предупреждават, че мерките за „чувствително откриване и смекчаване с голям капацитет” в крайна сметка са недостатъчни за преодоляване на големи DDoS атаки. Фирмите за игри и доставчиците на услуги трябва да си сътрудничат, за да се справят с тактиките на нападателите чрез комбинация от технологии, споделяне на знания и най-добри практики за сигурност.

В своя доклад за заплахите за третото тримесечие на 2020 г. Nexusguard разкри, че цели 99,5% от киберзаплахите през тримесечието са били „мащабни атаки”, с голям шанс да засипят и затрупат технологичните системи с непоносимо голям обем злонамерен трафик. По-голямата част от тези случаи (99,4%) са едновекторни атаки, при които извършителите заемат цялата честотна лента в сървъра за игри. На свой ред това кара геймърите да усещат огромни прекъсвания. В резултат, те са склонни да преминават към алтернативни сървъри с по-бърза и по-стабилна връзка.

Анализът на Nexusguard идва след бурна година по отношение на DDoS атаките. Доклад на анализаторската компания Imperva в края на миналата година предупреди за „рекорден кибер-риск” за сезона на празничните пазарувания през 2020 г. във времето, когато невиждан досега голям брой потребители се обърнаха към онлайн каналите за закупуване на стоки.

Киберпрестъпниците се възползваха от хаоса и го монетизираха, казва Imperva, като се пренасочиха към виртуалния свят на търговия, стартираха атаки със злонамерени ботове и DDoS атаки с цел да съсипят онлайн дейностите.

Коментари по темата: „Онлайн игрите са „развъдник” за DDoS атаки”

добавете коментар...

  1. :o)

    Емоционално ангажирани или Социално притеснени 🙂 това е въпросът

Коментар